پمپئو: سیاست خارجی آمریکا با اقدامات "جان کری" مطابقت ندارد

© Flickr / Gage Skidmoreپمپئو: سیاست خارجی آمریکا با اقدامات "جان کری" مطابقت ندارد
پمپئو: سیاست خارجی آمریکا با اقدامات جان کری مطابقت ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه آمریکا ضمن انتقاد از اقدام جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا در دیدار با مقامات ایرانی، گفت: این کارها با سیاست خارجی رئیس جمهوری فعلی آمریکا تطابق ندارد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
پمپئو : دعوی ایران علیه آمریکا، مداخله در حق حاکمیت کشور برای از سرگیری تحریمهاست
به گزارش اسپوتنیک، مایکل پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت: قانونی یا غیرقانونی بودن این دیدارها را کسان دیگری باید تعیین کنند، اما آنچه که آقای کری انجام داده بی سابقه بوده است، این وزیر خارجه پیشین است که با بزرگترین کشور حامی تروریسم گفت و گو می کند.
پمپئو ادامه داد: این اظهارات کری است که به ایرانی ها گفته است صبر کنید تا این دولت کنار برود، در تاریخ آمریکا این کار بی سابقه است و کری نباید چنین کاری کند.
وی اضافه کرد: من کری و شرمن را در مونیخ دیدم که با هم قطاران سابق خود از اروپا ملاقات کردند، من در آن جلسه نبودم اما مطمئن هستم که در حمایت از سیاست آمریکا علیه ایران آنجا نبود.
وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا تاثیری در تلاش ها شما گذاشته است، گفت: وزیران خارجه از هر حزبی که باشند نباید چنین کاری کنند. این بی سابقه بوده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه گذشته در پیام توئیتری خود نوشت: ملاقات های کری با مقامات ایران غیرقانونی بوده و تلاشی برای تضعیف اقدامات بزرگ دولت کنونی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала