چرا آمریکا برتری جهانی را از دست می دهد؟

© AP Photo / Jane Hahnارتش آمریکا
ارتش آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرهنگ آمریکایی دست به افشاگری زد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنل اینترست»، خطر اصلی برای نیروهای مسلح آمریکا، کشورهای روسیه و چین نیستند. سوء استفاده از نیروها و سطح پایین فناوری نظامی، خطری است که آمریکا را تهدید می کند.

دنیئل دیویس سرهنگ دوم سابق ارتش آمریکا در این خصوص گفت:«هم اکنون آمریکا سعی می کند  بهرشکل ممکن چین را «زخمی» کند و با انجام انواع مانورها در نزدیکی مرزهای  روسیه درگیری با آن کشور را تحریک کند، اما این رفتار  نمی تواند باعث بهبود امنیت خود آمریکا بشود. بعلاوه استفاده زیاده از حد از نیروی نظامی و فقدان فناوری نظامی با کیفیت خوب، باعث از بین رفتن  برتری آمریکا در جهان شده است».

به گفته وی، اگر یکی از دشمنان آمریکا ناگهان از تسلیحات فضایی برای نابودی ماهواره های ناوبری و شناسایی استفاده کند، واشنگتن بهیچ وجه نمی تواند پاسخ مناسبی بدهد و در یک چشم برهم زدن بخش قابل توجه پتانسیل نظامی خود را از دست خواهد داد.

تاخیر مجدد در پرتاب ماهواره ارتش فضایی آمریکا - اسپوتنیک ایران
تاخیر مجدد در پرتاب ماهواره ارتش فضایی آمریکا

به عقیده دیویس، آمریکا باید به استفاده از نیروی نظامی و یا تهدید با آن برای  مجبورکردن رقبا و مخالفان جهت توافق با مطالبات خود پایان بدهد. زیرا این امر باعث می شود تا آنها هرچه بیشتر در زمینه تحقیقات و طراحی وسایل مقابله کوشا باشند.

آمریکا تنها کاری که می کند در جنگ های کوچک و مبارزه با تروریسم مهارت کسب می کند.

افزون بر آن، با استفاده بی حد و اندازه، ارتش خود را فرسوده کرده و برای تأمین سرمایه عملیات نظامی بیفایده و غیر ضروری با بدهی تریلیونی دست بگریبان است.

به عقیده دیویس، آمریکا باید در سیاست خود دست به اصلاحات بزند و فورا تمام عملیات کنونی در سراسر جهان را پایان بدهد و از ارتش خود محافظت کند.  اگر وضع به این شکل حفظ شود، نهایتا به شکست کامل ارتش آمریکا منجر خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала