بولتون، دمشق را به حملات موشکی تهدید کرد

© Flickr / Gage Skidmoreتهدید آمریکا برای حمله موشکی به خاک سوریه
تهدید آمریکا برای حمله موشکی به خاک سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور امنیت ملی کاخ سفید آمریکا اعلام کرد که در صورت دولت سوریه از سلاح های شیمیایی، ه حملات شدیدی علیه سوریه صورت خواهد داد.

بولتون: آمریکا همه نیروهای ایرانی را از سوریه اخراج می کند - اسپوتنیک ایران
بولتون: آمریکا همه نیروهای ایرانی را از سوریه اخراج می کند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ؛ آمریکا با نسبت دادن حملات شیمیایی به دولت سوریه، به مسکو هشدار داد چنانچه چنین حملاتی تکرار شود، مواضع دمشق را مورد حمله موشکی راکتی قرار خواهد داد.
جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه در دیداربا نیکلای پاتروشف همتای روس خو در ژنواین سخنان را بیان کرد.
بلومبرگ نوشت؛ آمریکا اطلاعاتی را در اختیار دارد که نشان می‌دهد بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ممکن است درجریان آزادسازی شهر ادلب واقع در شمال غرب سوریه، از تسلیحات شیمیایی استفاده کند.
درهمین‌ راستا، بولتون به همتای روس خود گفت: درصورت اتخاذ چنین اقدامی از سوی دمشق، پاسخ آمریکا بسیار شدیدتر از آنچه جهانیان در سال 2017 و 2018 دیدند، خواهد بود.
بلومبرگ همچنین از گفتگوی طرفین درخصوص خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه مرزی سوریه-عراق و چشم‌انداز همکاری آنها با نیروهای روس مستقر در این منطقه خبر داد، در حالی که گفته می شود توافقی در این زمینه حاصل نشده است.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه، در تماسی تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روس خود، بار دیگر مسئولیت حملات شیمیایی سال گذشته را متوجه دولت سوریه دانست و درخصوص آنچه که «تحرکات نظامی احتمالی» در ادلب خواند، ابراز نگرانی کرد.
پمپئو در این تماس تلفنی خواستار همسویی مسکو با سیاست کشور های غربی و مواخذه دولت بشار اسد شد.
این در شرایطی است که دولت سوریه در پی توافقی که در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داد.
گفتنی است در آپریل سال 2017، آمریکا با نسبت دادن حملات شیمیایی به دمشق، پایگاه الشعیرات سوریه را با 59 موشک «تام هاوک» هدف قرار داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала