بزرگترین بودجه دفاعی در تاریخ آمریکا

© Sputnik / Alexey Agarishev /  مراجعه به بانک تصاویر بودجه دفاعی آمریکا به امضا رسید
بودجه دفاعی آمریکا به امضا رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ بودجه دفاعی آمریکا را به امضا رساند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بودجه دفاعی آمریکا برای سال مالی 2019 را به امضا رساند. حدود 716 میلیارد دلار برای نیازهای نظامی تخصیص داده می شود که 20 درصد بیش از سال 2018 است.

بدین ترتیب این بودجه، بزرگترین بودجه دفاعی در تاریخ آمریکاست. این سند در پایگاه «فورت درام» در نیویورک به امضا رسید. در بودجه جدید مخارج نظامیان 2,6 درصد افزایش می یابد.

در سند دفاعی مدرنیزه کردن تقریبا تمام انواع واحدها از جمله نیروهای استراتژیک و افزایش نفرات به تعداد 15600 نفر در نظر گرفته شده است. بودجه دفاعی برای 487 هزار و 500 نفر نیروی زمینی و 335 هزار و 400 نفر نیروی دریایی و 186 هزار و 100 نفر تفنگدار دریایی و 329 هزار و 100 نفر نیروی هوایی خرج خواهد شد.

سرمایه خرید جدیدترین خودروی زرهی Stryker A1 از 22 میلیون تا 360 میلیون دلار افزایش یافته است.  همزمان قرار است 135 تانک M1 Abrams و 60 ماشین زرهی Bradley و تقریبا 200 خودروی نظامی چند منظوره و 3400 انواع ماشین نظامی مدرنیزه شوند.

قرار است 7 میلیارد و 600 میلیون دلار صرف خرید 77 جنگنده جدید « اف-35» شود و باقی پول صرف تکامل پهپاد ها خواهد شد. 24 میلیارد و 100 میلیون دلار برای ساخت 13 کشتی نظامی و جدیدترین زیردریایی های استراتزیکی از نوع « کلمبیا» صرف خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا موظف است طی 90 روز پس از اجرایی شدن بودجه گزارشی در باره فهرست اشخاص مرتبط با «سازمان اطلاعات روسیه» را ارائه بدهد که در رابطه با آنها بر طبق قانون تحریم هایی وضع خواهد شد.

چین، ایران و کره شمالی از دیگر دشمنان آمریکا از جمله در عرصه سایبری نامیده شده اند که مطابقت کامل با روح دکترین دفاعی آمریکا دارد. شایان ذکر است که در یکی از بخش ها مستقیما گفته می شود که اجازه کاربرد نیروی نظامی علیه ایران و کره شمالی داده نمی شود.

بودجه همچنین دولت آمریکا را موظف می کند طی 6 ماه گزارش اقدامات مشترک با دیگر کشورها در خصوص مقابله با ایران را ارائه بدهد.این سند حمایت کنگره آمریکا از وحدت شورای همکاری کشورهای خلیج فارس را عنوان می کند.

افزون بر آن 500 میلیون دلار برای طراحی و تولید مشترک سیستم دفاع ضد موشکی با اسرائیل در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала