فشار روانی واشنگتن بر بازار ایران

© REUTERS / Ahmed Saad محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فشار روانی با هدف بی ثباتی بازار ایران انجام می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزینی «المیادین»، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران  اعلام نمود که آمریکا با هدف بی ثباتی بازارهای ایران، از ابزار فشار روانی علیه ایران استفاده می کند.

ظریف گفت:«ما باید هوشیار باشیم، زیرا واشنگتن با استفاده از فشار روانی می خواهد بر بازار ایران تأثیر بگذارد».

دیپلمات ایرانی اطمینان داد که «ایران می تواند مشکلات کنونی را از سر بگذارند».

افزون بر آن وزیر خارجه ایران فشار از سوی آمریکا در خصوص حمایت از مردم ایران را مورد انتقاد قرار داد و گفت:«شما می گویید که با مردم ایران هستید، پس چرا اولین تحریم شما علیه بخش هواپیمایی کشوری است؟»

پیشتر شرکت «بوئینگ» به علت وضع تحریم ها از سوی آمریکا، از اجرای تعهدات خود در رابطه با اجرای مفاد قرارداد امضا شده با ایران جهت تحویل هواپیماهای مسافربری به ایران خودداری ورزید.

چندی پیش،مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام نمود که آمریکا نگران خشونت «علیه  شهروندان غیرمسلح» ایران است و به احترام به حقوق ملت ایران فرامی خواند.

پمپئو در صفحه خود در توییتر نوشت:«اخبار مربوط به ابراز خشونت رژیم ایران در رابطه با شهروندان غیر مسلح خیلی نگران کننده هستند. آمریکا از حقوق ملت ایران  در اعتراض علیه فساد و سرکوب رژیم  بدون ترس از مجازات حمایت می کند. ما از رژیم ایران می خواهیم به حقوق شهروندان کشور خود احترام بگذارد».

در روزهای اخیر ارزش دلار نسبت به ریال ایران به حد رکورد 120 هزار ریال در ازای یک دلار رسید. اواخر ماه مه قیمت دلار 65 هزار ریال بود. این فرایند ها باعث تشدید تورم و افزایش قیمت کالاهای مصرفی و سوخت در ایران شد. در تعدادی از شهرهای ایران اعتراضاتی علیه وخیم شدن اوضاع مالی برپا شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала