آمریکا روسیه را به جاسوسی تهاجمی متهم کرد

© Fotolia / Tomasz Zajdaهک سایت
هک سایت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در گزارش دولت آمریکا، روسیه به جاسوسی بزرگ مقیاس و پیچیده متهم شده است.

 

به گزارش اسپوتنیک، دولت آمریکا در گزارش خود، سرویس ویژه فدراسیون روسیه را به جاسوسی «تهاجمی، پیچیده و بزرگ مقیاس» اقتصادی در فضای سایبری متهم کرده است.

در گزارش دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا آمده است:«روسیه به جاسوسی در باره فناوری حساس آمریکا دست می زند و از فضای سایبری به عنوان یکی از روش ها برای دریافت دانش فنی ضروری و فناوری رشد اقتصاد خود استفاده می کند».

کارشناسان جامعه اطلاعاتی آمریکایی معتقدند که روسیه نیاز به اصلاحات ساختاری و تنوع اقتصادی برای افزایش رشد اقتصادی دارد. «برای رسیدن به این هدف است که سرویس ویژه روسیه  دست به عملیات دشوار و بزرگ مقیاس جمع آوری اطلاعات در باره فناوری های حساس در آمریکا می زند».

در گزارش نامبرده آمده است:«ما معتقدیم که روسیه در سال 2019 نیز به عملیات تهاجمی سایبری علیه آمریکا و متحدان آن کشور ادامه خواهد داد که بخشی از برنامه جهانی جمع آوری اطلاعات با هدف رشد و توسعه منافع خود در عرصه امنیت است».

چین و ایران نیز در بین تهدیدهای اصلی در عرصه جاسوسی اقتصادی عنوان شده اند. بر اساس داده های جامعه اطلاعاتی آمریکا، هکرهای روسیه به تکامل روش های هک از جمله با استفاده از ابزاری با کد های باز می پردازند که مانع از آن می شود تا حملات مشخص سایبری به روسیه نسبت داده شوند. در گزارش آمده است که هزینه این نوع عملیات سایبری پایین است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала