تغییر هدف و برنامه های پنتاگون در سکوت

اشتراک
سایت رسمی وزارت دفاع آمریکا مقاله خود در مورد برنامه و اهداف پنتاگون را تغییر داد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه Task & Purpose که به صورت تخصصی بر امور نظامی و کهنه‌سربازان آمریکایی متمرکز است، دریافته که امسال این اعلامیه تغییر کرده و در آن عبارت «ممانعت از جنگ» با «حفظ نفوذ آمریکا در خارج از کشور» جایگزین شده است.

در بیانیه پیشین وزارت دفاع آمریکا درباره هدف اصلی پنتاگون آمده بود: «مأموریت وزارت دفاع، ارائه نیروی نظامی لازم برای ممانعت از جنگ و محافظت از امنیت کشور است.»

در بیانیه جدید که در وبگاه وزارت دفاع آمریکا منتشر شده، این عبارت اینطور اصلاح شده است: «مأموریت وزارت دفاع ارائه نیروی مشترک مرگبار برای دفاع از امنیت کشورمان و حفظ نفوذ آمریکا در خارج از کشور است.»

این در حالی است که بیانیه پیشین اولین بار در دولت «بیل کلینتون» در دهه ۱۹۹۰ منتشر شد و تاکنون، یعنی در دولت‌های «جورج بوش» پسر و «باراک اوباما» هم حفظ شده بود. تا پیش از دولت کلینتون، بیانیه عمومی‌ای برای اعلام هدف وزارت دفاع آمریکا وجود نداشت.

با وجود اصلاح نسخه برخط این بیانیه، هنوز در نسخه غیربرخط راهبرد دفاع ملی ایالات متحده، عبارات پیشین حفظ و هدف پنتاگون «ممانعت از جنگ» اعلام شده است. وزارت دفاع آمریکا هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهار نظر درباره این تغییر پاسخ نداده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала