مشورت های آمریکا، توکیو و سئول در باره ایران

© AP Photo / J. Scott Applewhite, Fileمشورت های آمریکا، توکیو و سئول در باره ایران
مشورت های آمریکا، توکیو و سئول در باره ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان آمریکا برای توضیح موضع ترامپ به توکیو و سئول سفر می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، هیأت نمایندگی آمریکا به ریاست کریستوفر فورد دستیار وزیر خارجه آمریکا از 18 تا 20 ماه ژوئن به ژاپن و کره جنوبی سفر می کنند تا سیاست دولت آمریکا در خصوص ایران را برای مقامات آن کشورها توضیح بدهند.

در خبر منتشره آمده است:«دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین المللی وعدم گسترش سلاح هسته ای ریاست هیأت نمایندگی آمریکا را در سفر به توکیو و سئول عهده دار است تا موضع آمریکا در رابطه با ایران و وضع تحریم های جدید علیه ایران در رابطه با برنامه هسته ای آن کشور را توضیح بدهد».

هشتم ماه مه دونالد ترامپ قصد خود در باره خروج از برجام را اعلام کرد.

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (تشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریم های وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام: تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала