چراغ سبز آمریکا برای ترور سردار سلیمانی

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderسردار سلیمانی
سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا برای ترور سردار سلیمانی، فرمانده سپاه پاسداران ایران توسط اسرائیل چراغ سبز روشن کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به  نقل از روزنامه کویتی «الجریده»، ایالات متحده برای ترور سردار سلیمانی ، فرمانده سپاه پاسداران ایران توسط اسرائیل چراغ سبز روشن کرده است.

به نوشته روزنامه نامبرده، سردار سلیمانی «تهدید» بزرگی برای واشینگتن و تل آویو در منطقه است.

اسپوتنیک برای روشن شدن بیشتر این موضوع با روح الله فقیهی، تحلیلگر سیاسی و خبرنگار به گفتگو نشست.

اسپوتنیک: به نظر شما، آیا خبر منتشره در الجریده می تواند واقعیت داشته باشد؟

فقهیی:اولین باری نیست که اینگونه گزارشات را می شنوم. اما از ترور دانشمندان ایرانی توسط اسرائیلی ها آگاهم که در کتاب جدیدم از آن یاد شده است.

فقیهی در باره شخصیت سردار قاسم سلیمانی گفت:«سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.  سلیمانی را خیلی خوب در ایران می شناسند. مطابق با نظرسنجی جدید، در واقع شهرت او بیش از ظریف وزیر خارجه ایران است که توانست برجام را به امضا برساند.

سردار سلیمانی  فرمانده نیروهای منطقه ای ایران است و پیروزی های زیاد ایران در منطقه و نفوذ در کشورهای منطقه بر اساس استراتژی معرفی شده توسط او انجام می شود.بر خلاف گزارشات موجود، او شخصی میانه رو در سیاست ایران است. وی از ورود به عرصه سیاسی خودداری ورزید.  با وجود این، به وی پیشنهاد شد برای انتخابات ریاست جمهوری کاندید شود اما وی قبول نکرد.

اسپوتنیک: چرا اسرائیل تصمیم به ترور قاسم سلیمانی گرفته است؟

فقیهی: اگر این خبر واقعیت داشته باشد، آن را می توان محاسبه اشتباه دولت اسرائیل دانست زیرا باعث تشدید تشنج بین ایران و اسرائیل خواهد شد.  به عقیده من، اسرائیل در شرایط کنونی دست به چنین کاری نخواهد زد، زیرا می داند که ایران هیچگونه حمله ای به منافع  و شخصیت های با نفوذ خود را بی جواب نخواهد گذاشت.

به نظر من اینگونه اقدامات، ثبات در منطقه را به خطر خواهد انداخت و موجب بروز تشنج های جدی بین دو کشور خواهد شد.

اسپوتنیک:چرا سردار ایرانی تهدیدی برای منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه به حساب می آید؟

فقیهی:سردار سلیمانی جهت پیشبرد منافع ایران در کشورهایی مانند لبنان ، عراق و سوریه تلاش ورزید و موفق شد.  اسرائیل معتقد است که جواب موشکی اخیر سوریه به اسرائیل  توسط سردار سلیمانی رهبری شده است که در ایران او را «حاج قاسم» می نامند.

یکی از مهمترین مسائلی که غرب و کشورهای عربی در رابطه با ایران مطرح می کنند ، حضور منطقه ای ایران است که با کمک اجرایی شدن استراتژی سلیمانی و شبکه نظامی تحت رهبری وی در این کشورها ممکن شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала