پیشنهاد وسوسه انگیز ترامپ برای بیل گیتس

© AFP 2023 / Saul Loevپیشنهاد وسوسه انگیز ترامپ برای بیل گیتس
پیشنهاد وسوسه انگیز ترامپ برای بیل گیتس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ به دومین فرد ثروتمند جهان پیشنهادی جالبی داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از استیت نیوز، ماه گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت ملاقات کرد، و موضوع گفتگوی این به سوژه ی رسانه ها تبدیل شد. اما به نظر می‌رسد که در این ملاقات دونالد ترامپ یک شغل جدید به بیل گیتس پیشنهاد کرده است.
بیل گیتس جزئیات گفتگوی خود با ترامپ را در مصاحبه با این خبرگزاری افشا کرد و بیان داشت که با رئیس جمهور آمریکا درباره سمت «مشاور علمی» کاخ سفید که از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید همچنان خالی مانده است، گفتگو کرده است.
بنیانگذار مایکروسافت در این خصوص اطلاع داد: به دونالد ترامپ گفتم که شاید بهتر باشد کاخ سفید یک مشاور علمی داشته باشد. ترامپ هم به من گفت که آیا می‌خواهی در این سمت خدمت کنی؟ من هم پیشنهاد او را رد کردم و گفتم که در اینصورت نمی‌توانم به درستی از وقتم استفاده کنم.
مشاور علمی کاخ سفید به رئیس جمهور آمریکا در امور مربوط به فناوری و علم مشاوره می‌دهد و بر «دفتر سیاست علم و فناوری» نظارت دارد.
بیل گیتس همچنین اعلام کرد که در این مذاکره، با ترامپ درباره واکسن جهانی آنفلوانزا هم صحبت کرده و این طولانی‌ترین گفتگویی بود که درباره واکسن آنفلوانزا با رئیس جمهور آمریکا داشته است.
مشخص نیست که آیا ترامپ این پیشنهاد را جدی مطرح کرده است یا خیر، اما بیل گیتس در این باره افزود: من از او نپرسیدم که آیا حرفش جدی بود یا نه. احتمالا خودش هم نمی‌دانست که حرفش جدی بوده یا خیر. این یک حرف دوستانه بود. او می‌خواست دوستانه رفتار کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала