مخالفت اف‌بی‌آی با دولت ترامپ

© Fotolia / Andrea Izzottiمقر کل اف بی آی در واشنگتن
مقر کل اف بی آی در واشنگتن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اف بی آی به نزاع علنی با کاخ سفید دست زده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، اف‌بی‌آی در اقدامی که به مثابه نزاعی علنی با کاخ سفید است، درباره صحت یادداشت‌های محرمانه مرتبط با تحقیقات جاری درباره دخالت روسیه در انتخابات این کشور، که ترامپ خواهان انتشار علنی آن‌ها است، ابراز تردید کرد. اف‌بی‌آی درباره درستی این یادداشت‌ها از «نگرانی جدی» خود سخن گفته است.

بیانه تند و کوتاه اف‌بی‌آی که در این زمینه منتشر شده است، برای اولین مرتبه اختلاف با دولت ترامپ را علنی ساخته است، مسئله‌ای که پیشتر اغلب در نشست‌های برگزار شده در پشت درب‌های بسته بین قضات عالی‌رتبه وزارت دادگستری و مقامات کاخ سفید پیگیری می‌شد.

در بیانیه اف‌بی‌آی آمده است: «همانطور که در بررسی‌های اولیه ما بیان شد، ما درباره اشکالاتی که به طور اساسی صحت این یادداشت‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، جدا نگرانیم».

یک عضو بلندپایه دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که رأی کمیته برای انتشار این یادداشت‌ها غیرمعتبر است، زیرا این یادداشت‌ها از سوی جمهوری‌خواهانی که آن‌ها را نوشته‌اند «به صورت محرمانه» تغییر داده شده اند.

ماجرای انتشار علنی این یادداشت‌ها بخشی از تلاش جمهوری‌خواهان برای آشکار کردن عملیات نظارتی غیرقانونی اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا در مراحل اولیه تحقیقات درخصوص ارتباط احتمالی روسیه با کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала