سفرای کشورهای عضو شورای امنیت در مهمانی ضدایرانی ترامپ

© AFP 2023 / Nicholas Kammسفرای کشورهای عضو شورای امنیت در مهمانی ضدایرانی ترامپ
سفرای کشورهای عضو شورای امنیت در مهمانی ضدایرانی ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفرای کشورهای عضو شورای امنیت روز دوشنبه به واشنگتن سفر می کنند تا با دونالد ترامپ ضیافت نهار ویژه ای داشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، دولت آمریکا قصد دارد در راستای سیاست‌های ایران‌هراسانه خود، روز دوشنبه میزبان سفیران کشورهای عضو شورای امنیت در واشنگتن باشد.
رویترز نوشت: نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل می خواهد بر اساس ادعای خود قطعات موشک‌های منتقل‌شده از ایران به اعضای جنبش انصارالله یمن است به این دیپلمات‌ها نشان دهد.
طبق برنامه‌ای که دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل اعلام کرده «هیلی» و 14 همکارش در شورای امنیت، در یک ضیافت نهار با حضور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نیز شرکت خواهند کرد.
نمایندگان اعضای شورای امنیت از پایگاه «آناکوستیا ــ بولینگ»، جایی که «هیلی» ماه گذشته با نمایش آهن‌پاره‌های موشکی، ایران را به کمک به انصارالله در حمله موشکی به ریاض متهم کرد، دیدن خواهد کرد.
هیلی ماه گذشته با ایستادن کنار قطعاتی که مدعی بود لاشه موشک‌ها و سلاح‌های ایرانی است، تهران را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متهم کرد. اندکی بعد، روزنامه نیویورک‌تایمز به‌نقل از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا ادعاهای نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد علیه ایران را رد کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала