موضع ترامپ در مورد اورشلیم آمریکا را در انزوا قرار داد

© Sputnik / Dmitry Astakhovموضع ترامپ در مورد اورشلیم آمریکا را در انزوا قرار داد
موضع ترامپ در مورد اورشلیم آمریکا را در انزوا قرار داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر سابق آمریکا در عربستان سعودی اعلام کرد؛ به نظر می رسد آمریکا در مسائل مربوط به خاورمیانه پس از روند ناموفق صلح اسرائیل و فلسطین در انزوا قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، چاس فریمن گفت: آمریکا در خاورمیانه منزوی شده که روند ناکام صلح دائمی نقش مهمی در این امر را ایفا کرده است. 
فریمن افزود، به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل تبدیل به نقطه اوجی در تاریخ طولانی سیاست های اسرائیل و آمریکا شد.
وی با اشاره به رای گیری انجام شده در سازمان ملل متحد در مورد اورشلیم گفت: این نشان دهنده این است که جتمعه بین المللی وجود دارد و آمریکا قوانین بین المللی را وضع تنظیم نمی کند.

در مجمه سازمان ملل متحد از مجموع 193 کشور عضو این سازمان، 128 کشور تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کردند. در این نشست، حتی نزدیک‌ترین متحدان آمریکا همانند انگلیس، فرانسه، ترکیه و عربستان سعودی نیز از این تصمیم ترامپ جتنبداری نکردند و به جزء آمریکا و اسرائیل تنها هفت کشور به تصمیم رئیس جمهور آمریکا رای مثبت دادند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو به اورشلیم را مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала