شکایت حامیان محیط زیست از رئیس جمهور آمریکا

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر شکایت حامیان محیط زیست از رئیس جمهور آمریکا
شکایت حامیان محیط زیست از رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی انتشار بیانیه دونالد ترامپ درباره کاهش وسعت دو منطقه حفاظت شده در ایالت یوتا، بسیاری از گروه‌های حامی محیط زیست و بومیان آمریکایی از او شکایت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در نهایت بیانیه خود درباره کوچک کردن دو منطقه حفاظت شده در ایالت یوتا را اعلام کرد که با شکایت گروه های حامی محیط زیست و 5 قبیله بومی آمریکایی روبرو شد.
ترامپ که تاکنون بسیاری از میراث های دوره ریاست جمهوری باراک اوباما را نابود کرده است، در سخنرانی اش در ایالت یوتا گفت: رؤسای جمهور پیشین با انتخاب زمین های بسیار بزرگ به عنوان مناطق حفاظت شده، قانون «آثار باستانی» را زیر پا گذاشته اند. این کار باعث محدود شدن زمین های لازم برای انجام فعالیت های معدنی، حفاری و غیره می شود و برنامه ها برای افزایش تولید انرژی آمریکا را با مشکلاتی مواجه می کند.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ او پس از سخنرانی اش دو سند را امضا کرد. یکی از آنها برای کاهش 0.5 میلیون هکتار از منطقه محافظت شده 1.3 میلیون هکتاری «بیرز ایرز» بود که در سال 2016 بوسیله باراک اوباما به عنوان منطقه ای حفاظت شده انتخاب شد. سند دوم هم برای کاهش 768.900 هکتاری منطقه حفاظت شده 1.9 میلیون هکتاری «گراند استرکیس اسکالانت» بود که در زمان «بیل کلینتون» در سال 1996 به عنوان منطقه حفاظت شده انتخاب شد.
ترامپ در ماه آوریل از وزارت کشور درخواست کرده بود که این مسئله را بررسی کند که کدامیک از 27 منطقه حفاظت شده ای که بوسیله رؤسای جمهور پیشین آمریکا تعیین شده است را می توان کوچک کرد. گزارش ها حاکی از آن است که برخلاف پارک های ملی که فقط با اجازه کنگره آمریکا تعیین می شوند، رؤسای جمهور این حق را دارند که بخشهایی از کشور را که دارای آثار باستانی و ارزشمند است به مناطق حفاظت شده تبدیل کنند.
با وجود اینکه رؤسای جمهور پیشین آمریکا بخشهایی از خاک این کشور را به عنوان مناطق حفاظت شده تعیین کرده اند و حتی تعدادی از آنها اندازه این مناطق را در حد بسیار اندک تغییر داده اند، تاکنون هیچ رئیس جمهوری از وسعت یک منطقه حفاظت شده به این شدت نکاسته است.
به دنبال این اقدام ترامپ، تعدادی از گروه های حامی محیط زیست شامل شورای دفاع از منابع طبیعی، مرکز تنوع زیستی، باشگاه سیرا و تعدادی از گروه ها و سازمان های دیگر به همراه نمایندگان 5 قبیله آمریکایی روز گذشته از این اقدام ترامپ در دادگاه فدرال در واشنگتن شکایت کردند و از قاضی خواستند مانع از کوچک شدن این مناطق حفاظت شده شود.
نمایندگان این 5 قبیله بومی آمریکایی که تلاش زیادی برای انتخاب منطقه «بیرز ایرز» به عنوان یک منطقه حفاظت شده کرده بودند، اعلام کردند ترامپ را برای اتخاذ این تصمیم به دادگاه می کشانند. این قبیله ها شامل قبیله سرخپوستان «ناواهو»، قبیله بومیان «هوپی»، قبیله «زونی»، بومیان یوتا و هندوهای یوتا بودند. نمایندگان این بومیان آمریکایی اعلام کردند: ما تسلیم نمی شویم. همه اعضای 5 قبیله برای حمایت از منطقه بیرز ایرز در کنار یکدیگر می ایستند.
این در حالیست که برخی دیگر از گروه های حامی رئیس جمهور از این تصمیم ترامپ به عنوان راهی برای تقویت اقتصاد کشور در بخشهای دورافتاده استقبال کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала