آمریکا در عراق می ماند

© Sputnik / Michael Klimentyevتیللرسون وزیر خارجه آمریکا
تیللرسون وزیر خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیللرسون وزیر خارجه آمریکا گفت که نیروهای تحت حمایت ایران، باید عراق را ترک کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده گفت که نیروهای تحت حمایت ایران بایستی عراق را ترک کنند. اما نیروهای آمریکایی عراق را ترک نخواهند کرد.

تیلرسون هفته گذشته در عربستان سعودی با بیان این ادعا که نیروهای داوطلب مردمی عراق تحت کنترل ایران هستند گفت که آنها باید به وطن خودشان برگردند.

دفتر نخست‌وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن به این اظهارات تیلرسون واکنش نشان داد و آن را دخالت در امور داخلی این کشور دانست. در این بیانیه تأکید شده که نیروهای عضو حشد الشعبی شهروندان عراقی هستند که برای دفاع از کشور از جان خود گذشته‌اند.

یک سناتور آمریکایی از تیلرسون پرسید: «ما اکنون با این صحنه جدید مواجه شده‌ایم و آنچه که الان می‌خواهم از شما درباره آن بپرسم یک احتمال واقعی است. اگر از ما خواسته شود که نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند، آیا از این کشور خارج می‌شویم یا همانند آنچه نیروهای ما در سوریه انجام می‌دهند،  بدون دعوت در عراق می‌مانیم»؟

 

تیلرسون در پاسخ گفت: «ما تا زمانی که داعش شکست داده شود در عراق می‌مانیم و ما مطمئن هستیم که داعش شکست داده می شود. حالا که این را گفتم، این را هم بگویم که ما به دعوت دولت عراق در این کشور حضور داریم. نخست‌وزیر العبادی، هیچ پیامی به من نداد که برای خارج کردن ما از عراق عجله دارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала