آمریکا خواستار به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی فلسطین شد

© Flickr / Anthony Catalanoآمریکا خواستار به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی فلسطین شد
آمریکا خواستار به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی فلسطین شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن از دولت وحدت ملی فلسطین خواست که اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

به گزارش اسپوتنیک، جیسون گرینبالت نماینده رئیس جمهور آمریکا که دستور نظارت بر مسائل مربوط به حل و فصل مسالمت آمیزصلح در خاورمیانه را دارد روز پنجشنبه گفت: دولت وحدت ملی فلسطین که از سوی دو جنبش فتح و حماس تشکیل شده است، باید تعهد بدهد که اسرائیل را به‌رسمیت می‌شناسد و خشونت را کنار می‌گذارد.

به نقل از تسنیم، پیش از این کابینه امنیتی اسرائیل در جلسه‌ای رسمی در روز سه شنبه مجموعه‌ای از اقدامات و شروط را برای تعامل با دولت فلسطینی برآمده از آشتی ملی طرح کرد. وزیران دولت اسرائیل شرط کردند در صورتی با دولتی که حماس در آن باشد تعامل خواهند داشت که؛

1. جنبش حماس، اسرائیل را به رسمیت بشناسد، 2. از مقاومت دست بردارد 3. براساس شروط کمیته چهارجانبه بین المللی سلاح خود را کنار بگذارد. 4. شرط دیگر کابینه اسرائیل، آزاد کردن اسیران ارتش این کشور که در دست حماس است. 5. ضرورت در قرار گرفتن کامل امنیت نوار غزه در اختیار تشکیلات خودگردان از جمله گذرگاه های نوار غزه و ممانعت از ورود سلاح و تسلیحات به این منطقه دیگر شرط کابینه نتانیاهو بود.
کابینه نتانیاهو همچنین تأکید کرد تشکیلات خودگردان باید برای تخریب زیرساخت های مقاومت در کرانه باختری اقدام مستمر داشته باشد.
7. کابینه اسرائیل تأکید کرد حماس باید روابط خود را با ایران قطع کند. 8. در صورتی کابینه اسرائیل با دولت برآمده از آشتی ملی تعامل خواهد داشت که ورود کالا و کمک های انسان دوستانه به نوار غزه تنها از طریق تشکیلات خودگردان فلسطین و دستگاه امنیتی اش که برای این منظور به وجود آمده، صورت پذیرد.
پس از اعلام این شروط تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس ضمن مخالفت قاطعانه خود با آن، بر پیشبرد آشتی تاکید کردند.
دو جنبش فتح و حماس، پنجشنبه گذشته توافق نهایی آشتی فلسطین را در قاهره امضا کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала