تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه

© Fotolia / KLimAx Fotoتحریم های جدید آمریکا علیه روسیه
تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه بانک‌ها و شرکت‌های انرژی روسیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خزانه داری آمریکا امروز (جمعه) از اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه بانک‌ها و شرکت‌های انرژی روسیه به علت آنچه ادامه دخالت‌های مسکو در اوکراین می‌نامد، خبر داد.
بر این اساس، وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی به منظور دشوارتر کردن تامین سرمایه بلندمدت شرکت‌های نفت و گاز و نهادهای مالی روسیه، سررسید کلیه اوراق منتشره از سوی این شرکت‌ها و نهادها را که اشخاص و نهادهای آمریکایی قادر به خرید آنها هستند، کاهش داد.
بر اساس این تحریم‌ها، کلیه بانک‌ها و موسسات مالی تحریم شده تنها بدهی‌ها با سررسید 14 روز یا کمتر که پس از 28 سپتامبر منتشر شده‌اند را می‌توانند مبادله کنند، این در حالی است که قبلا سررسید این نوع بدهی‌ها تا 30 روز بود. سررسید بدهی‌های مجاز جدید شرکت‌های نفت و گاز روسی نیز از 90 به 60 روز کاهش یافت.
این اقدام برخی از بانک‌های عظیم روسی نظیر اسبربانک، ونش اکونومو بانک، اگزیم بانک و وی.تی.بی بانک و شرکت های عظیم انرژی مانند گازپروم، لوک‌اویل و ترنس‌نفت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این تحریم‌ها همچنین ممنوعیت مبادله سهام کلیه شرکت‌ها و نهادهای تحریم شده را تمدید می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала