هشدار دو دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی به ترامپ

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار دو دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی به ترامپ
هشدار دو دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی به ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو دیپلمات کهنه‌کار و از اعضای تیم سابق مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا در یادداشتی تصریح کرده‌اند که دانش هسته‌ای و زرادخانه موشکی ایران قابل نابودی نیستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، "ویلیام برنز" و "جک سالیوان" دیپلمات‌های کهنه‌کار آمریکایی که نقش مهمی در شکل‌گیری توافق هسته‌ای با ایران داشتند در یادداشتی در نیویورک‌تایمز به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره خروج از این توافق هسته‌ای هشدار داده‌‌اند.
دیپلمات‌های کهنه‌کار آمریکایی با بیان اینکه آنها نیز خواستار از بین بردن دانش هسته‌ای ایران یا نابود کردن زرادخانه موشکی این کشور بوده‌اند، نوشته‌اند که تحقق چنین درخواستی با مختصات جهان واقعی همخوانی ندارد.
برنز و سالیوان می‌نویسند: «اگر در دنیای ایده‌آل زندگی می‌کردیم، دانش ایران در زمینه چرخه سوخت هسته‌ای را پاک کرده، زرادخانه موشکی‌اش را نابود، استفاده خطربارش از نائبان منطقه‌ای آن را متوقف و ایران را به یک قدرت منطقه‌ای مهارپذیرتر تبدیل کرده بودیم.»
آنها اضافه کرده‌اند: «اما ما در دنیای ایده‌آل زندگی نمی‌کنیم. دیپلماسی مستلزم مصالحه‌های دشواری است و توافق هسته‌ای ایران، توانست به بهترین گزینه‌های در دسترس دست پیدا کند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала