ترامپ: کشورهای عربی برای مقابله با ایران متحد شوند

© AFP 2023 / Jim Watson ترامپ: کشورهای عربی برای مقابله با ایران متحد شوند
ترامپ: کشورهای عربی برای مقابله با ایران متحد شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با ولیعهد عربستان، ولیعهد ابوظبی و امیر قطر بر ضرورت وحدت شریکان عربی واشنگتن برای مقابله با آنچه که وی تهدید ایران خواند، تأکید کرد.

به گزارش اسپوتنیکبه نقل از فارس، کاخ سفید اعلام کرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه به طور جداگانه با «محمد بن سلمان آل سعود»، ولیعهد عربستان، «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی و «تمیم بن حمد»، امیر قطر گفت‌وگو کرده است.
در این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور تأکید کرد وحدت شریکان عربی واشنگتن برای ارتقای ثبات منطقه و مقابله با تهدید ایران ضروری است.»
ترامپ همچنین تأکید کرد همه کشورها بایستی به تعهداتشان در نشست ریاض برای مقابله با تروریسم، قطع منابع مالی گروه‌های تروریستی و مقابله با ایدئولوژی‌های افراطی عمل کنند.
این بیانیه ساعاتی بعد از آن صادر شد که خبرگزاری قطر اعلام کرد «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی»، امیر این کشور با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان تماس گرفته است.
این خبرگزاری اعلام کرد امیر قطر برای رایزنی درباره مطالبات چهار کشور عربی تحریم‌کننده دوحه ابراز تمایل کرده و ولیعهد عربستان نیز از این پیشنهاد استقبال کرده است.
این گزارش حاکی است سران دو کشور در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت حل این بحران از طریق گفت‌وگو، جهت حفظ ثبات شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرده‌اند.
امیر قطر از پیشنهاد ولیعهد عربستان مبنی بر تعیین دو نماینده برای حل و فصل مناقشات، ضمن احترام به حق حاکمیت کشورها استقبال کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала