ارائه زندگینامه برای دریافت ویزای آمریکا

© Sputnikارائه زندگینامه برای دریافت ویزای آمریکا
ارائه زندگینامه برای دریافت ویزای آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا با ارسال بخشنامه‌ای به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های این کشور، خواستار دریافت اطلاعات کامل زندگینامه و سابقه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از متقاضیان ویزای آمریکا شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه با ارسال بخشنامه جدیدی به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های این کشور در سراسر جهان خواستار دریافت اطلاعات کامل زندگینامه و سابقه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از متقاضیان ویزای آمریکا شد.
طبق بخشنامه جدید وزارت خارجه آمریکا، کلیه متقاضیان ویزا از این پس ملزم به ارائه زندگینامه ۱۵ سال اخیر (شامل آدرس کامل محل سکونت و اشتغال، شماره تلفن ثابت و همراه، آدرس ایمیل، شماره تمامی گذرنامه‌ها و جزئیات مسافرتهای خارجی قبلی) و ارائه سوابق فعالیت‌های ۵ سال اخیر خود در شبکه‌های اجتماعی هستند.
در این بخشنامه اشاره مستقیمی به الزامی بودن پر کردن فرم‌ها و پرسشنامه‌های مربوطه نشده اما به صراحت گفته شده است که درصورت پر نشدن اظهارنامه‌ها، مسئولیت عدم صدور ویزا یا تاخیر نامحدود در صدور آن برعهده شخص متقاضی می‌باشد.
همچنین در بخشنامه جدید وزارت خارجه آمریکا اشاره‌ای به ملیت متقاضیان ویزا و اینکه متقاضیان ویزا از کدام کشورها باید فرمهای مربوطه را پر کنند نشده است اما چندین مرکز خدمات مهاجرتی در شهرهای مختلف آمریکا اعلام کرده‌اند که از ماه گذشته رسما از متقاضیان ایرانی آنها خواسته شده است اطلاعات مربوطه را ارائه دهند.
گفتنی است این بخشنامه که هدف آن کمک به حفظ امنیت ملی آمریکا و مقابله با تهدیدات تروریستی عنوان شده، برای اولین بار در ماه مه در راستای فرمان مهاجرتی ترامپ تصویب شد و اکنون اجرای آن برای یک دوره سه ماه دیگر تمدید شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала