دیکته ترامپ به پسرش درباره متن بیانیه دیدار با وکیل روس

© AFP 2023 / Saul Loebدیکته ترامپ به پسرش درباره متن بیانیه دیدار با وکیل روس
دیکته ترامپ به پسرش درباره متن بیانیه دیدار با وکیل روس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های آمریکایی می نویسند که دونالد ترامپ ، شخصا متن بیانیه مطبوعاتی پسر بزرگش دونالد جونیور و نشست سال 2016 او با یک وکیل روس را دیکته کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، روزنامه واشنگتن پست اطلاع داد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شخصا مانع انتشار صادقانه جزئیات نشست 9 ژوئن 2016 با حضور دونالد جونیور، جارد کوشنر، داماد ترامپ و پل منافورت، مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ در دیدار با چهار مقام روس شده است. یکی از افراد در این ملاقات یک وکیل روس دارای ارتباطات زیاد با کرملین به نام ناتالی وسلنیتسکایا بوده است.
این گزارش مبتنی بر چند منبع عمدتا ناشناس بوده که مشاوران خود رئیس‌جمهور را نیز شامل می‌شود و پتانسیل ایجاد درد سر سیاسی و حتی حقوقی برای کاخ سفید را دارد زیرا هرچه بیشتر شخص ترامپ را به این نشست پرمناقشه نزدیک می‌کند.
به نظر می رسد که ترامپ مشاوره‌های وکلایش و همچنین دیدگاه جارد کوشنر و تیم مشاورانش مبنی بر ارائه یک توضیح کامل و صادقانه درباره این نشست را رد کرده و به هنگام سوار شدن به هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری آمریکا برای پرواز بازگشت از اجلاس گروه 20 در آلمان اقدام به دیکته کردن بیانیه مذکور کرده است. همانطور که بعدا مشخص شد این بیانیه به ارائه یک روایت بسیار محدود و تحریف شده از اتفاقات پرداخته است.
نیویورک تایمز در ماه ژوئیه فاش کرد: دونالد جونیور با وعده انتشار اطلاعات منفی علیه رقیب انتخاباتی پدرش هیلاری کلینتون به دیدار با وسلنیتسکایا رفته بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала