آمریکایی ها در زندان های ایران

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisکاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ دست از تهدید ایران برنمی دارد

به گزارش اسپوتنیک با استناد به خبر منتشره کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دولت آمریکا به تلاش های خود برای بازگشت شهروندان آمریکا شدت می بخشند که بطور «غیرقانونی» در دیگر کشورها بازداشت شده اند.

در اعلامیه کاخ سفید آمده است:«رئیس جمهور ترامپ هشدار داد که عواقب بازداشت شهروندان آمریکا برای ایران جدی خواهد بود اگر تمام شهروندان آن کشور آزاد نشوند».

به گفته کاخ سفید، ایران طی 40 سال از بازداشت و گروگانگیری به عنوان ابزار سیاست کشور استفاده می کند. چندی پیش سیئو وان شهروند آمریکا به 10 سال حبس محکوم شد.ایران در تأمین شرایط نرمال و عادی برای تمام شهروندان آمریکا که در زندان های ایران بسر می برند پاسخگو خواهد بود.

ترامپ از ایران خواست روبرت لیونسون را به آمریکا برگرداند که دهسال پیش بازداشت شد. وی همچنین خواهان آزادی سیامک و باقر نمازی شد که در زمان حکومت اوباما بازداشت شدند. به گفته واشنگتن تمام آمریکایی هایی که ناعادلانه در زندان های ایران بسر می برند باید آزاد شوند.

مدتی قبل محمد جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به آمریکا توصیه کرده بود پایگاه های نظامی خود را به فاصله هزار کیلومتری از خاک ایران منتقل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала