کتاب ترامپ هدیه ای برای رهبر کره شمالی

© AP Photo / Kim Kwang Hyonکتاب ترامپ هدیه ای برای رهبر کره شمالی
کتاب ترامپ هدیه ای برای رهبر کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دنیس رادمن بسکتبالیست مشهور و سابق آمریکایی کتاب ترامپ را به رهبر کره شمالی هدیه داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، رادمن از طریق "کیم ایل هوک"وزیر ورزش کره شمالی کتاب نوشته شده توسط دونالد ترامپ را رهبر کره شمالی هدیه داد.
به گزارش این نشریه، وی این کتاب را به میل شخصی به رهبر کره شمالی هدیه داد و هیچ درخواستی از سوی ترامپ برای این اقدام دریافت نکرده بود.
این بسکتبالیست مشهور، امیدوار بود که بتواند شخصا با رهبر کره شمالی دیدار کند، اما تا کنون این اتفاق روی نداده. او همچنین در آرامگاه "کیم ال سونگ" بنیانگذار دولت کره شمالی حضور و یافت و در ادامه با اعضای تیم ملی بسکتبال بانوان کره شمالی نیز دیدار و کرد.
دنیس رادمن در سال 2006 از میادین بسکتبال خداحافظی کرد. در ماه مارس سال 2013 او به کره شمالی سفر کرد و در ضیافت شام کیم جونگ اون رهبر این کشور شرکت کرد. رادمن در جریان سفر اخیرش به کره شمالی در ماه ژانویه سال 2014، در یک مسابقه که برای تولد رهبر این کشور تدارک دیده شده بود، شرکت کرد. او پس از بازگشت از کره شمالی به بیمارستانی در ساحل شرق ایالات متحده آمریکا رفت و برای ترک اعتیاد به الکل تحت درمان قرار گرفت.
با توجه انتقادهای رسانه های آمریکایی و مدافعان حقوق بشر، رادمن در تماس با کیم جونگ اون، او را دوست خود نامید و بازدید از کره شمالی را بخشی از "دیپلماسی بسکتبال" می دانست. در همین حال اعلام کرد که به مسائل سیاسی علاقه ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала