تهدید ماسک به ترک کاخ سفید در صورت خروج امریکا از پیمان آب و هوایی پاریس

© AP Photo / Ringo H.W. ChiuОснователь и руководитель Tesla Inc и SpaceX Илон Маск
Основатель и руководитель Tesla Inc и SpaceX Илон Маск - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی و موسس شرکت های اسپیس اکس و تسلا موتور اعلام کرد اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره خروج این کشور از پیمان آب و هوایی پاریس تصمیم بگیرد، کمک در کار شورای های کارشناسی امور تجاری اقتصادی وابسته به کاخ سفید را قطع خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماسک در صفحه اش در توییتر نوشت هر کاری از دستش بر می آمد انجام داد تا توصیه عدم خروج از پیمان پاریس را به رئیس جمهور برساند. یکی از کاربران پرسید اگر ترامپ از پیمان پاریس خارج شود، چکار خواهد کرد و وی پاسخ داد در اینصورت راهی غیر از خروج از شورای های کارشناسی نخواهد داشت.
رسانه ها روز 28 ماه مه اطلاع دادند که ترامپ تصمیم گرفته آمریکا را از پیمان آب و هوایی پاریس خارج سازد. رئیس جمهور آمریکا یک روز قبل از ان در توییترش اعلام کرده بود تصمیم نهایی را هفته آینده خواهد گرفت.
خروج امریکا از پیمان آب و هوایی پاریس که طبق آن پخش گازهای گلخانه ای باید کاهش یافته یا تثبیت شود، از جمله وعده های انتخاباتی ترامپ بوده است. وی 10 نوامبر 2016 اعلام کرده بود "تغییر آب و هوا مهم ترین مسئله امنیت ملی نیست بلکه پیروزی تندروی بر عقل و خرد است که کنگره باید جلوی آنرا بگیرد". وی افزود:" ما پروتکل کیوتو و پیمان پاریس را که تعهدات شخصی امضا کنندگان آنها هستند، رد می کنیم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала