دشواری های پیش روی آمریکا در صورت حمله به کره شمالی

© REUTERS / Kim Hong-Jiدشواری های پیش روی آمریکا در صورت حمله به کره شمالی
دشواری های پیش روی آمریکا در صورت حمله به کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در صورت آغاز عملیات های نظامی علیه کره شمالی، آمریکا با دشواری های جدی روبرو خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، توماس ریکس تحلیل گر روزنامه فورینگ پلیسی در این خصوص شرح داد. اولا ، ضمن حمله پیشگیرانه نمی توان از بین رفتن موشک ها و کلاهک های هسته ای را که در تونل هایی در کوهستان مخفی کرده اند ضمانت کرد. ضمن اینکه حملات هوایی ، جنگ الکترونیک و اقدامات دیگر ممکن است به طور جدی امکانات پرتاب موشک کره شمالی را کاهش دهد.
در عین حال ، این مسئله حل نشده باقی می ماند که با هزاران توپخانه کره شمالی چه باید کرد. توپخانه هایی که در منطقه غیر نظامی مستقر شده اند. علی رغم اینکه کره شمالی بعید است بتواند در شرایط پاسخ متقابل ، حملات هوایی آمریکایی به سمت سئول شلیک کند تا قول پیونگ یانگ در چند سال پیش با عنوان «دریای آتش» را عملی سازد، چشم اندازی که برای کلان شهر بیست میلیونی در هر صورت تار و غم انگیز به نظر می رسد.
سپس در صورت حرکت به شمال ، آمریکا با لزوم تضمین مایحتاج مردم و حفظ نظم در استان های آنها مواجه می شود. حتی اگر موفق شود که سازمان ملل متحد را به ورود نیروهای حافظ صلح متقاعد سازد، سازماندهی عملیات مربوط به لجستیک در هر صورت بر دوش آمریکا خواهد بود، فقط به این خاطر که کشورهای کمی قادرند در این ارتباط حتی بخش کوچکی را برعهده بگیرند.
ریکس خاتمه می دهد: در نهایت ، کاملا بدیهی است که بسیاری از کره شمالی ها از سقوط کیم خوشحال نخواهند شد. به طور مثال اگر بخش شمال شرقی کشور از خاتمه جنگ امتناع نماید آنوقت برای اتمام عملیات نیروهای حافظ صلح کافی نیستند. در آمریکا به خوبی می دانند که جنگ طولانی در منطقه ی آسیا تهدیدشان می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала