ایالات متحده پروژه اوکراینی را می‌بندد

© Sputnik / Nikolay Lazarenko /  مراجعه به بانک تصاویر ایالات متحده پروژه اوکراینی را می‌بندد
ایالات متحده پروژه اوکراینی را می‌بندد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فارین پالیسی با استناد به متن یک سند بودجه ای می نویسد: واشنگتن قصد دارد کمک‌های پولی به اوکراین را به میزان 69 درصد کاهش دهد.

ابتدا قرار بود به کی یف کمک بیش از 570 میلیون دلاری واگزار شود ولی بعداً این کمک تا 177 میلیون کاهش داده شد

پیشتر برجیت برینک معاون اروپایی و اوراسیایی دستیار وزیر امور خارجه آمریما اعلام کرده بود که بودجه برنامه کنکرسانی به اوکراین کمتر از بودجه سابق خواهد بود

بعلاوه فرانسیس مالیژ رئیس نمایندگی بانک اروپایی توسعه و بازسازی در اروپای شرقی گفته بود که در اوکراین هنوز هم شرایط نامساعد برای کار سرمایه گذاران حفظ می شود. مالیژ اوکراین را از نظر جذابیت برای سرمایه‌گذاری با عراق در حال جنگ مقایسه کرد. شاید به این خاطر Franklin Templeton شرکت سرمایه‌گذاری و بزرگترین وام دهنده خصوصی اوکراین تعداد اوراق بدهکاری اوکراینی موجود در دست خود را به مراتب کاهش داد.

در این اوضاع و احوال اوکراین باید تا آخر 2019 حدود 13 میلیارد دلار بدهی های خارجی خود را پرداخت کند

به عقیده آزا میگرانیان، رئیس شعبه اقتصاد انستیتو ی مطالعه کشور های همسود، کارمند علمی ارشد انستیتو ی اقتصاد وابسته به آکادمی علوم روسیه حامیان پولی کی یف در آینده نزدیک حل مسایل اوکراین را پیشبینی نمی‌کنند و به کی یف سیگنال معیینی می فرستند. وی گفت:

این علایم حاکی از آن است که در حال حاضر منافع ایالات متحده تمام و کمال ارضاء نمی‌شود و کی یف باید با خردمندی بیشتر و با در نظر داشت موقعیتی عمل کند که دارد تکوین می‌شود و منافع کشور های سرپرست اوکراین را در نظر داشته باشد. وجوه سرمایه‌گذاری شده باید پس داده شود. در حال حاضر حامیان اساسی پولی کی یف راه حل قابل دید مسایل اوکراینی را نمی بینند. با درنظر داشت این نکته آن‌ها سرمایه های خود را در اوکراین می خوابانند و وجوه را به برای مقاصدی که برایشان اهمیت دارد روانه می کنند. وضعیت اقتصادی در اوکراین چنان است که هیچ سرمایه گذار نمی‌تواند در باره پیاده کردن پروژه های دراز مدت در آن کشور صحبت کند زیرا میزان ریسک در آن کشور بسیار بالا است».

به عقیده این صاحبنظر واشنگتن به اروپایی‌ها کنایه های یک معنا می زند. آزا میگرانیان به اسپوتنیک گفت:

«دونالد ترامپ کنایه می‌زند که اروپا باید به شدت به تأمین پولی روند های اروپایی بپردازد. اوکراین بخشی از این روند ها است و از این رو آمریکا که آهسته آهسته حضور پولی خود را در اروپا کاهش می‌دهد به اروپاییان می فهماند که اروپا یاید خودش در تأمین های پولی امور خود حضور بیشتر داشته باشد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала