دوست میلیاردر اماراتی ترامپ واسطه دوستی اش با ایران ( عکس)

© REUTERS / Joshua Robertsدوست میلیاردر اماراتی ترامپ واسطه دوستی اش با ایران ( عکس)
دوست میلیاردر اماراتی ترامپ واسطه دوستی اش با ایران ( عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک سایت مصری اطلاع داد که ایران از حسین علی سجوانی، میلیاردر اماراتی که دوست صمیمی ترامپ است خواسته است تا برای تغییر دیدگاه ترامپ در خصوص ایران واسطه شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصرایران، سایت مصری "عربی 21" به نقل از یک منبع آگاه که نام آن را فاش نکرد، ادعا کرد که ایران به دنبال برقراری ارتباط با ترامپ از طریق یکی از دوستان صمیمی وی است.
سایت مذکور اطلاع داد: ایران از "حسین علی سجوانی" تاجر و میلیاردر اماراتی و رئیس شرکت "داماک" امارات خواسته است که برای میلایم شدن فضای به وجود آمده بین ایران و آمریکا با ترامپ صحبت کند.
حسین علی سجوانی یک میلیاردر اماراتی است که از گذشته با ترامپ روابط اقتصادی داشته و از دوستان صمیمی وی محسوب می شود. برخی رسانه‌ها وی را ایرانی الأصل معرفی کرده‌اند اما وی این مسئله را رد کرده و گفته که مادربزرگ وی عراقی است و دایی‎‌های پدر وی همچنان در بغداد زندگی می‌کنند.


این منبع آگاه به سایت عربی 21 گفته است: ایران از سجوانی خواسته تا واسطه شود. چون وی فردی شیعه و دارای روابط بسیار نزدیک با ایران است. ایران می‌خواهد قبل از سفر دونالد ترامپ به عربستان سعودی این میانجی‌گری صورت گیرد زیرا در این سفر ممکن است موضعی علیه ایران و گسترش نفوذ آن در منطقه اعلام شود.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار است ماه می به عربستان سعودی سفر کند. این سفر در پی دیدار "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد و پسر پادشاه عربستان سعودی با ترامپ در کاخ سفید برنامه‌ریزی شده است. محمد بن سلمان پس از این دیدار آن را "نقطه تحول تاریخی" شمرده بود. کارشناسان معتقدند که ترامپ در سفر آینده خود به عربستان موضع سختی را علیه ایران اعلام و از عربستان سعودی در برابر ایران حمایت خواهد کرد.
شرکت حسین علی سجوانی با شرکت ترامپ در انجام یک پروژه 2 میلیارد دلاری در زمینه معامله ویلاهای لوکس همکاری می‌کرد.


آقای سجوانی همچنان شریک ترامپ به شمار می‌رود. سجوانی درباره اینکه ترامپ دیگر نمی‌تواند به فعالیت‌های اقتصادی بپردازد گفت "هر 3 فرزند ترامپ در اتخاذ تصمیمات [اقتصادی مربوط به شراکت دو طرف] مشارکت دارند و من فکر می‌کنم با وجود آنها مشکلی در رشد اقتصادی و حفظ روابط تجاری نخواهیم داشت".
سجوانی درباره روابطه صمیمی بین خانواده وی و خانواده ترامپ گفته است که همسرش و ایوانکا ترامپ 2 دوست صمیمی هستند و خانواده ترامپ به صورت منظم به منزل وی در نیویورک رفت و آمد می‎‌کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала