ترامپ : در صورت امتناع چین ، آمریکا حتما از عهده کره شمالی بر می آید

© REUTERS / Hyungwon Kangترامپ : در صورت امتناع چین ، آمریکا حتما از عهده کره شمالی بر می آید
ترامپ : در صورت امتناع چین ، آمریکا حتما از عهده کره شمالی بر می آید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای گفت که در صورت امتناع چین از اعمال فشار بر پیونگ یانگ، آمریکا آمادگی دارد تا به تنهایی نسبت به تهدیدات هسته ای کره شمالی واکنش نشان دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با روزنامه انگلیسی زبان فایننشال تایمز گفت: «آمریکا آماده است که در صورت امتناع چین از اِعمال فشار بر پیونگ یانگ، به تنهایی به تهدیدات هسته ای کره شمالی واکنش نشان دهد».
این روزنامه انگلیسی به نقل از رئیس جمهور آمریکا نوشت: « اگر چین نخواهد که مسئله ی کره شمالی را حل نماید، ما این کار را خواهیم کرد. این همه چیزی است که من به شما می گویم».
ترامپ روزهای پنج شنبه و جمعه آینده در ایالت فلوریدا میزبان «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین خواهد بود. کره شمالی، جاه طلبیهای ارضی چین در دریای چین جنوبی و تجارت موضوع گفتگوهای دوجانبه سران آمریکا و چین خواهد بود.
فایننشال تایمز به نقل از ترامپ نوشت: «چین از نفوذ قابل توجهی بر کره شمالی برخوردار است. و چین تصمیم خواهد گرفت که در مورد قضیه کره شمالی به ما کمک کند یا نکند».
این روزنامه گزارش داد که «مک فارلند» معاون مشاور امنیت ملی ترامپ مدعی شده است که تا پایان نخستین دوره ریاست جمهوری ترامپ، کره شمالی قادر خواهد بود با موشکی مجهز به کلاهک هسته ای خاک آمریکا را هدف قرار دهد.
کارشناسان اطلاعاتی آمریکا ضمن مخالفت با این اظهارنظر مک فارلند می گویند که کره شمالی تا کسب توان لازم برای پرتاب یک موشک مجهز به کلاهک هسته ای دست کم «چندین سال» فاصله دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала