دیدار جانشین ولیعهد عربستان با ترامپ

© AP Photo / Hassan Ammarدیدار جانشین ولیعهد عربستان با ترامپ
دیدار جانشین ولیعهد عربستان با ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد بن سلمان ، جانشین ولیعهد عربستان روز دوشنبه برای انجام مذاکراه مستقیم با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به واشنگتن سفر می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ایسنا به نقل از خبرگزاری سعودی (واس)اطلاع داد: محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور روز دوشنبه ، در سفری کاری به آمریکا می روند. دیدارهای رسمی پسر پادشاه عربستان در آمریکا از روز پنجشنبه آغاز می‌شود.
بر اساس این گزارش ، محمد بن سلمان در سفرش با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و شماری از مسئولان این کشور دیدار داشته و به بررسی تقویت روابط دوجانبه و پرونده منطقه‌ای مهم خواهد پرداخت.
پیش از این ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و ترامپ با یکدیگر درباره پاره‌ای از مسائل مهم از جمله تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه، مبارزه با تروریسم و پرونده‌های داغ خاورمیانه گفت‌وگو کردند.
این نخستین سفر یک مسئول عالی رتبه عربستانی به آمریکا از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در ماه ژانویه است.
این سفر در حالی صورت می گیرد که نیروهای زمینی آمریکا در سوریه مستقر شده‌اند و آمریکا عملیات‌های نظامی‌اش علیه القاعده یمن را تشدید کرده است.
سلمان الانصاری، رئیس لابی عربستان در آمریکا اعلام کرد این سفر به دعوت ترامپ و با هدف تحکیم روابط تاریخی ریاض و واشنگتن صورت می‌گیرد.
شبکه سی‌بی‌اس آمریکا نیز گزارش داد دولت ترامپ به بررسی اوضاع امنیتی و تلاش برای مبارزه با تروریسم در دیدار با وزیر دفاع عربستان تمایل دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала