تسریع اخراج مهاجرین غیر قانونی از آمریکا

© Sputnik / Stanislav Savelyevتسریع اخراج مهاجرین غیر قانونی از آمریکا
تسریع اخراج مهاجرین غیر قانونی از آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت آمریکا، دستور العمل های سخت گیرانه ای در خصوص مهاجرانی که به بدون مدارک لازم به این کشور آمده اند، صادر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، طبق این دستورالعمل‌ها، تعداد افراد بیشتری ممکن است مشمول قوانین اخراج مهاجران شوند و روند اخراج مهاجران ثبت‌نشده هم تسریع می شود.
بر اساس آن، مهاجرانی که مدارک لازم را برای اقامت در آمریکا ندارند، در صورت تخلف رانندگی یا دزدی از فروشگاه‌ها و بازداشت توسط پلیس، در خطر اخراج از آمریکا قرار می‌گیرند. مهاجران غیرقانونی دیگر هم که مرتکب تخلفات جدی‌تری شده باشند، مشمول دستور اخراج‌ خواهند شد.
رسانه های آمریکایی به نقل از مقام های دولتی که نامشان فاش نشده است ، گزارش دادند که هدف از دستور تازه اخراج های جمعی و انبوه نیست.
واشنگتن پست به نقل از یک مقام دولت نوشت: ما نیروها، وقت و منابع لازم برای ورود به محلات و جمع کردن مردم و سوار اتوبوس کردن افراد را نداریم.
این دستورالعمل‌ها، قوانین مهاجرت آمریکا را تغییر نمی‌دهند، ولی براساس آنها، اجرای قوانین موجود، به گونه‌ای سختگیرانه‌تر دنبال خواهد شد.
تعداد افرادی که بدون مدارک لازم و به طور غیرقانونی در آمریکا به سر می‌برند، حدود ۱۱ میلیون نفر برآورد می‌شود. با این حال، مهاجرانی که در سن کم، به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده‌اند، مشمول این دستور نمی شوند. مصوبه حمایت از این گروه از مهاجران در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما صادر شده بود که به قوت خود باقی می ماند.
باراک اوباما در طول هشت سال ریاست‌جمهوری، اداره مهاجرت آمریکا را موظف کرده بود که بیشترآن دسته از مهاجران غیرقانونی را اخراج کند که به دلیل جرایم جدی، محکوم شده اند، یا به تازگی در محدوده مرزی آمریکا به دلیل تلاش برای ورود غیرقانونی بازداشت شده‌اند اما دولت دونالد ترامپ با مصوبه جدید خود، شرایط را سخت‌تر کرده است و براساس آنچه از محتوای دستورالعمل‌های جدید اداره امنیت داخلی منتشر شده است، تقریبا اخراج تمام مهاجران غیرقانونی در همه‌جای آمریکا با اولویت دنبال خواهد شد.
براساس دستور جدید اگر یک مهاجر غیرقانونی به ظن ارتکاب یک تخلف جزئی بازداشت شود و حتی اگر گناهکار هم نباشد، می تواند به جرم نقض قانون مهاجرت از آمریکااخراج شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала