دادگاه آمریکا درخواست تجدید نظر در حکم لغو فرمان ترامپ را رد کرد

© Fotolia / Alan Crosthwaite دادگاه آمریکا درخواست تجدید نظر در حکم لغو فرمان ترامپ را رد کرد
دادگاه آمریکا درخواست تجدید نظر در حکم لغو فرمان ترامپ را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادگاه استناف حوزه نهم آمریکا درخواست وزارت دادگستری برای تجدید نظر در حکم قاضی آمریکایی در باره فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را رد کرده است.

این به آن معنی است که حکم دادگاه سیاتل (ایالت واشنگتن) که خواستار توقف فرمان اجرایی ترامپ برای منع ورود اتباع چند کشور اسلامی به خاک آمریکا است، کماکان پابرجا است و اتباع این کشورها در صورت داشتن روادید معتبر فعلا می‌توانند وارد خاک آمریکا شوند.
پیش از این گزارش شده بود که وزارت دادگستری روز شنبه درخواست تجدید نظر در حکم دادگاه سیاتل را به دادگاه استیناف ارائه کرد. در این درخواست آمده است که حکم دادگاه سیاتل به جامعه لطمه می زند و از اتخاذ اقدام هایی لازم برای رفع شرایط ناآرام و هرچ و مرج در مساله مهاجرت ممانعت می کند.
دونالد ترامپ هفته گذشته 27 ژانویه فرمان اجرایی را امضا کرد که مطابق آن صدور ویزا برای شهروندان هفت کشور ایران، عراق، یمن، لیبی، سومالی و سودان (برای 120 روز) و سوریه (برای مدت نامعین) متوقف می‌ شود.
قاضی جیمز روبارت عصر جمعه حکمی صادر کرد که دستور مهاجرتی ترامپ را لغو کرده و این حکم برای سراسر آمریکا پابرجا است.
ترامپ در واکنش به این مطلب گفته بود که وزارت دادگستری علیه حکم روبارت درخواست تجدید نظر خواهد داد و در دادگاه استیناف پیروز خواهد شد.
دادگاه استیناف حوزه نهم، یک دادگاه فدرال آمریکا است که به پرونده هایی در ایالت های آیداهو، آلاسکا، آریزونا، واشنگتن، هاوایی، کالیفرنیا، مونتانا، نوادا، اورگون و همچنین جزیره گوآم و جزایر ماریانای شمالی رسیدگی می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала