نقشه ی دولت اوباما : استفاده از داعش برای فشار آوردن به اسد

© AFP 2023 / George Ourfalianنقشه ی دولت اوباما : استفاده از داعش برای فشار آوردن به اسد
نقشه ی دولت اوباما : استفاده از داعش برای فشار آوردن به اسد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا امیدوار بود که از بسط و گسترش گروهک تروریستی " داعش" در سوریه استفاده می کند تا بر بشاراسد رئیس جمهور این کشور فشار بیاورد.

به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه روزنامه " واشنگتن تایمز" صدای ضبط شده ای را منتشر کرد که در ماه سپتامبر سال گذشته در زمان مذاکرات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با نماینده ی مخالفین سوریه در حاشیه ی مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضبط شده است.
براساس اطلاعات این روزنامه ، مقامات آمریکایی امیدوار بودند که از توسعه ی حضور تروریست ها در سوریه استفاده کنند تا بر اسد فشار آورده و در نتیجه او را مجبور سازند که از مقام ریاست جمهوری استعفا دهد. وزیر امور خارجه آمریکا گویا می گوید: دلیل اینکه روسیه آنجا رفته (سوریه) قدرت گرفتن داعش بود. گروهک دمشق و سایر شهرها را تهدید می کرد. ما دیدیم که داعش تلاش می کند و فکر کردیم که این تهدیدی برای اسد ایجاد خواهد کرد."
ششم ژانویه کری در مصاحبه ای با شبکه ی ان بی سی اذعان داشت که روسیه عملیات نظامی در سوریه را برای مقابله با تصاحب دولت در کشور توسط شبه نظامیان داعش آغاز کرده است. وزیر امور خارجه آمریکا افزود که چنین احتمالی در آن زمان نگرانی واشنگتن را برانگیخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала