پایین آمدن محبوبیت ترامپ

© AFP 2023 / Timothy A. Claryپایین آمدن محبوبیت ترامپ
پایین آمدن محبوبیت ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حالی که تا مراسم سوگند رئیس جمهور منتخب آمریکا زمان کمی باقی مانده است، نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که آمریکایی ها به ترامپ در مقایسه با اوباما و بوش پسر اعتماد کمتری دارند.

به گزارش اسپوتنیک ، خبرگزاری ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی اگزماینر نوشت: نظرسنجی صورت گرفته توسط پایگاه "گالوپ" نشان می دهد، تنها 44 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا قادر خواهد بود تا از رسوایی‌های بزرگ در دولتش جلوگیری کند، 46 درصد فکر می کنند، ترامپ می‌تواند به یک بحران بین‌المللی رسیدگی کند و 47 درصد مطمئنند که او می تواند عاقلانه از نیروی نظامی استفاده کند. در حالی که بیش از ۷۰ درصد در این زمینه‌ها به باراک اوباما و جورج بوش پسر اعتماد داشتند.
60 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی بیان داشتند: دونالد ترامپ خواهد توانست به شکل موثر مسائل اجرایی را مدیریت کرده، از منافع آمریکا در خارج از کشور دفاع نموده، به اقتصاد رسیدگی و با کنگره همکاری کند.
در حالی که این آمار برای بوش و اوباما در زمان مشابه بسیار متفاوت است؛ آن زمان 82 درصد اطمینان داشتند که باراک اوباما و جورج بوش پسر می‌توانند با موفقیت به این معیارها دست یابند. ۵۳ درصد گفته‌اند که ترامپ به طور موثر می‌تواند مسائل اجرایی را مدیریت کند این آمار برای اوباما ۸۴ درصد و برای بوش ۷۷ درصد بوده است.
این آمار همچنین نشان می‌دهد که آمریکا نسبت به زمانی که اوباما یا بوش زمام امور را بدست گرفتند دو قطبی‌تر شده است. به طور میانگین تنها 21 درصد از دموکرات‌ها به توانایی ترامپ برای رسیدگی به مسئولیت‌های مختلف ریاست جمهوری اعتماد دارند اما میزان اعتماد جمهوری‌ خواهان به اوباما حدود دو سوم و برای بوش نیز دو سوم از دموکرات‌ها بود.
این نظرسنجی از هفتم تا یازدهم دسامبر سال ۲۰۱۶ توسط پایگاه گالوپ برگزار شد و 1028 نفر در آن شرکت داشتند. درصد خطای این نظرسنجی نیز مثبت و منفی چهار درصد ذکر شده است. نتایج این نظرسنجی با نظرسنجی‌های پیشین پایگاه گالوپ که نشان داد میزان محبوبیت ترامپ نسبت به روسای جمهور منتخب قبلی کمتر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала