مشاور ارشد ترامپ: تحریم های علیه روسیه نادرست است

© REUTERS / Carlos Barriaمشاور ارشد ترامپ: تحریم های علیه روسیه نادرست است
مشاور ارشد ترامپ: تحریم های علیه روسیه نادرست است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور ارشد رئیس جمهور منتخب آمریکا معتقد است که دستور اخیر کاخ سفید برای اخراج ۳۵ دیپلمات روس به اتهام جاسوسی نادرست است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، شان اسپایسر مشاور ارشد دونالد ترامپ روز یکشنبه در مصاحبه ای با ای بی سی، گفت: کاخ سفید احتمالا به طور نامناسبی 35 دیپلمات روس را به اتهام جاسوسی مجازات کرده و دستور اخراج آنها را صادر نموده است.

وی در ادامه تاکید کرد: ترامپ از سرویس های اطلاعاتی آمریکا درباره اخراج دیپلماتهای روسی، سئوالاتی را خواهد پرسید.

اوباما روز پنجشنبه دستور وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه را به خاطر دخالت مقام‌های مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 اعلام کرده و دستور اخراج 35 دیپلمات روسی را به اتهام جاسوسی صادر کرد.

اسپایسر گفت: یکی از سئوالاتی که ما داریم این است که چرا این مجازات تا این حد سنگین است؟ منظور من این است که به 35 فرد اخراج شده نگاه کنید، 2 ساختمانی که تعطیل شده، سئوال این است که آیا این واکنش مناسب بوده است؟ شاید بله، شاید هم نه، باید درباره آن فکر کنید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا روز شنبه در سخنانی تاکید کرد: می خواهم نهادهای اطلاعاتی را زیر فشار قرار دهم تا مطمئن شوم دستگاه های اطلاعاتی بر پافشاری خود در خصوص نقش داشتن روسیه در حملات سایبری به انتخابات ریاست جمهوری 2016 ، اشتباه نکرده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش از این نیز دچار اشتباه شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала