وزیر دفاع سابق آمریکا : تیلرسون ارتباط خاصی با روسیه ندارد

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaوزیر دفاع سابق آمریکا : تیلرسون ارتباط خاصی با روسیه ندارد
وزیر دفاع سابق آمریکا : تیلرسون ارتباط خاصی با روسیه ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رابرت گیتس، وزیر دفاع سابق آمریکا ، انتخاب رکس تیلرسون، رئیس سابق اکسون موبیل را به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا تایید کرده و خاطر نشان نمود که او هیچ ارتباطی با روسیه ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه هیل در این باره نوشت.
این روزنامه به نقل از گفته های رئیس سابق پنتاگون در برنامه ی شبکه ی ان بی سی نوشت: « بدیهی است که رئیس هر شرکت آمریکایی که تجارت برجسته ای در جهان دارد می خواهد ارتباط دوستانه ای با رهبران و دول کشورهایی که در آنها به تجارت خود مشغول است، داشته باشد.»
گیتس افزود: « ارتباط دوستانه داشتن به معنای دوست بودن نیست.» وی همچنین خاطر نشان کرد که تجربه ی گفتگو با نمایندگان و روسای کشورهای مختلف برای وزیر امور خارجه مهم ارزیابی می شود.
به گفته ی رئیس سابق پنتاگون، او خودش هم می تواند عکسی را نشان دهد که در آن با رئیس کا گ ب ، ودکا می نوشد اما در واقع آنها دشمنان هم بودند. گیتس این حرف را اشتباه خواند که دست دادن با کسی یا نوشیدن یک جام شامپاین به معنای داشتن ارتباط تنگاتنگ با این فرد است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا که بیستم ژانویه به این سمت منصوب می شود، پیشتر اعلام کرد که رکس تیلرسون، رئیس یک شرکت نفتی با نام اکسون موبیل را به عنوان وزیر امور خارجه خود بر می گزیند. نامزدی او در حال حاضر باید در سنا تایید شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала