احتمال کاهش آرای الکترال ترامپ به نفع هیلاری کلینتون

© REUTERS / Carlos Barriaاحتمال کاهش آرای الکترال ترامپ به نفع هیلاری کلینتون
احتمال کاهش آرای الکترال ترامپ به نفع هیلاری کلینتون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، نشریه انگلیسی «ایندیپندنت» در گزارشی به میزان اختلاف آرای مردمی رقیب شکست خورده دمکرات ، هیلاری کلینتون پرداخته و از احتمال کاهش آرای الکترال ترامپ به نفع کلینتون خبر داد و این در حالیست که 43 روز دیگر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا وارد کاخ سفید می شود.

در گزارش ایندیپندنت آمده است: باوجودی که هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا نتیجه را به دونالد ترامپ باخت اما اختلاف آرای مردمی وی نسبت به ترامپ به دومیلیون و 700هزار رای رسیده و انتظار می رود این تعداد افزایش یابد.
این نشریه انگلیسی اضافه کرد: آرای مردمی هیلاری کیلنتون به آرای مردمی باراک اوباما که در انتخابات 2012 به پیروزی رسید حدود 400هزار رای فاصله دارد. رای دهندگان آمریکایی همچنان در برخی از شهرها و ایالت های آمریکا مانند کالیفرنیا، نیویورک و واشنگتن درباره نتیجه این انتخابات اعتراض دارند.
به گزارش ایرنا، 'جیل استاین' نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا از 'حزب سبز' خواستار بازشماری آرا در سه ایالت ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان شده بود. شمارش آرا در ایالت میشیگان نیز به دستور قاضی فدرال از دوشنبه هفته ی گذشته آغاز شد.
با توجه به اینکه ایالت های ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا هر کدام به ترتیب 10، 16 و 20 رای الکترال دارند و در صورتی که نتایج هر سه این ایالت ها به سود هیلاری کلینتون تمام شود، 46 آرا الکترال از مجموع 306 آرا کنونی الکترال دونالد ترامپ کاسته شده و به حساب نامزد دمکرات منظور خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала