احتمال حضور مخالف سرنگونی اسد در تیم ترامپ

© AFP 2023 / Saul Loebاحتمال حضور مخالف سرنگونی اسد در تیم ترامپ
احتمال حضور مخالف سرنگونی اسد در تیم ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلسی گابارد دموکرات، عضو اتاق نمایندگان کنگره آمریکا که از سناتور برمونت برنی سندرز در زمان کمپین مقدماتی انتخابات آمریکا حمایت می کرد ممکن است به دولت رئیس جمهور بعدی آمریکا یعنی دونالد ترامپ وارد شود.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری ای بی سی نیوز به نقل از منبع عالی رتبه در تیم پیروز انتخابات این خبر را منتشر کرد.
به گفته ی این منبع ، این نامزد ۳۵ ساله که نماینده ایالت هاوایی در کنگره است با جدیت به عنوان یکی از گزینه های مقامات کلیدی بررسی می شود. مقام هایی چون وزیر امور خارجه ، وزیر دفاع یا سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد. اگر گابارد این مقام را بدست آورد، اولین زن در دولت ترامپ خواهد بود و همچنین جوانترین مقام عالی رتبه محسوب خواهد شد.
گابارد روز دوشنبه ، ۲۱ نوامبر با ترامپ در محل اقامتش در نیویورک یعنی برج ترامپ ملاقات داشت. منبع گفتگوی آنها را عالی ارزیابی کرد.
پیشتر گابارد به شدت با حزب خود در خصوص مسائل سوریه اختلاف نظر پیدا کرده بود. او مخالف طرح های دولت آمریکا برای سرنگونی بشار اسد در سوریه بود. همچنین موافق تصویب قانونی بود که کنترل شدید و سخت گیرانه ای از پناهندگان را در بر می گیرد.
گابارد ضمن ابراز نظر در خصوص گام بعدی و ارتباطات احتمالی با دولت جدید ، تلاش نومحافظه کاران را در سوق دادن آمریکا به سمت عملی غیر قانونی به نظر وی یعنی جنگ با هدف سرنگونی بشار اسد در سوریه را محکوم کرد.
او تاکید کرد که باید بر منابع غنی و باارزش آمریکا در بازسازی کشور خود و پیروزی بر تروریسم که تهدیدی برای ملت آمریکاست تمرکز کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала