واشنگتن پست : اوباما باید اسنودن را عفو کند

© East News / Courtesy Everett Collectionواشنگتن پست : اوباما باید اسنودن را عفو کند
واشنگتن پست : اوباما باید اسنودن را عفو کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه بانفوذ آمریکایی واشنگتن پست ، در پیروی از سازمان بین المللی دفاع از حقوق بشر از باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا خواست که از ادوارد اسنودن ، کارمند سابق سازمان اطلاعات را که پناهندگی روسیه را دریافت کرده است، رفع اتهام شود.

بلافاصله دو مقاله روز سه شنبه در سایت این روزنامه منتشر شد. این روزنامه معتقد است که رئیس کاخ سفید باید " کارمند سابق آژانس امنیت ملی را بخشیده و به او اجازه دهد که از روسیه بدون هیچ اتهامی به ایالات متحده بازگردد. " این روزنامه ضمن صحبت در خصوص اینکه او اطلاعات مربوط به روش های جاسوسی الکترونیکی سازمان اطلاعات آمریکا را علنی کرده است نوشت: " اوباما بدون شک باید این کار را بکند. اسنودن خدمت بزرگی به جامعه آمریکا و در واقع به کل جهان کرده است. "
برخی از این روش های جاسوسی برخلاف قانون بوده و برخی دیگر حتی در چهارچوب قانون ظالمانه و غیرقابل قبول بودند.

Бывший сотрудник ЦРУ Эвард Сноуден во время видеосвязи из России - اسپوتنیک ایران
اسنودن کنگره امریکا را شرمنده کرد
روزنامه ضمن تاکید بر اینکه اسنودن حق بخشش دارد تاکید کرد: "کشورما باید به او بفهماند که او زندانی یا تبعید نخواهد شد."
در مقاله ی دیگری با عنوان " ادوارد اسنودن ، نامزد خوبی برای بخشش رئیس جمهور" خاطر نشان شده است که کارمند سابق سازمان اطلاعات ، کار ، محبوبیت و آزادی خود را به خطر انداخت وقتی که اطلاعات مربوط به استراق سمع را در رسانه ها بازتاب داد. به واسطه آن ، او تشکر و قدردانی میلیون ها آمریکایی و تنفر سازمان اطلاعات کشور را بدست آورد. این روزنامه یادآوری می کند که وزارت دادگستری آمریکا اسنودن را در ارتباط با افشای اطلاعات محرمانه محکوم کرده و وزارت امور خارجه پاسپورت او را باطل کرده است. در این مقاله آمده است: " اکنون مدافعان حقوق بشر در آمریکا و در کل جهان از اوباما می خواهند که اسنودن را ببخشد. "
این روزنامه خاتمه میدهد: " عفو ، نشان رسمی به رسمت شناختن خدمت اجتماعی اسنودن است. برای رئیس جمهوری که تاکید می کند ما باید آزادی خودمان را برای تامین امنیت قربانی کنیم زمان عمل فرارسیده است. "

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала