مظنون انفجارات در آمریکا وسایل لازم برای ساخت بمب ها را در اینترنت خریده بود

© AFP 2023 / Timothy A. Claryمظنون انفجارات در آمریکا وسایل لازم برای ساخت بمب ها را در اینترنت خریده بود
مظنون انفجارات در آمریکا وسایل لازم برای ساخت بمب ها را در اینترنت خریده بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احمدخان رحامی، آمریکایی افغانی تبار 28 ساله متهم به ترتیب دادن انفجارات 18 و 19 سپتامبر در نیویورک و نیوجرسی، وسایل لازم برای ساخت بمب ها را در فروشگاه اینترنتی ای بی (eBay) خریداری کرده بود. یاداشت های شخصی مظنون حاکی از این است که وی اسلام گرایان را تحسین می کرد.

به گزارش خبرگزاری"آسوشیتدپرس"، رحامی در آخرین صفحات در دفتر یادداشت های روزانه اش نوشته بود:" صدای بمب ها در خیابان ها شنیده خواهد شد. به سوی ماموران پلیس شما شلیک خواهند کرد. مرگ برسلطه شما".
این افغانی 28 ساله در یادداشت هایش همچنین انوراولاکی، واعظ اسلام گرای زاده آمریکای کشته شده در یمن در سال 2011 توسط پهپاد آمریکایی و همچنین نزال حسن، سرگرد سابق ارتش آمریکا را مورد تحسین قرار داده که در سال 2009 همقطارانش را در محل کار به ضرب گلوله کشت.
انفجار 18 سپتامبر در محله منهاتن نیویورک 31 زخمی به جا گذاشت. بمب منفجره با استفاده از ماده تانریت (Tannerite) ساخته شده بود که فروش آن در آمریکا آزاد است. انفجار دیگر در نیوجرسی نیز با استفاده از بمب دست ساز رخ داد.
پلیس روز 19 سپتامبر آمریکایی افغانی تبار مظنون به ترتیب دادن انفجارات را بازداشت کرد. به گزارش دفتر فدرال آگاهی آمریکا (اف بی آی) وی به تنهایی عمل کرده و با هیچکدام از گروه های تروریستی ارتباط نداشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала