کنگره آمریکا، مانع اوباما برای بستن زندان گوانتانامو

© REUTERS / U.S. Department of Defense/Petty Officer 1st Class Shane T. McCoyکنگره آمریکا، مانع اوباما برای بستن زندان گوانتانامو
کنگره آمریکا، مانع اوباما برای بستن زندان گوانتانامو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت آمریکا قاطعانه مخالف لایحه ی قانونی است که حق هزینه کردن برای جابه جایی زندانیان از زندان ویژه در پایگاه گوآنتانامو به سایر زندان ها در خود آمریکا و یا خارج از مرزها را به دولت اجرایی نمی دهد.

اطلاعیه ی مربوطه روز سه شنبه توسط سازمان بوجه دولتی کاخ سفید منتشر شد.
در کاخ سفید تایید می کنند: " دولت بارها اعلام کرده است که پیشنهاد کار قرنطینه در گوآنتانامو برای امنیت ملی ما مضر است بنابراین این منبع باید کم شود ، چرا که ارتباط ما را با شرکای کلیدی و دوستان خراب کرده و افراط گرایی را به حرکت می اندازد. " تاکید شده است که این لایحه قانونی به پیشنهاد جمهوری خواهان برای گسترش بهره برداری از زندان هاست. در دولت یادآوری می کنند که جابجایی هر زندانی که گوانتانامو را ترک می کند باید به تصویب کمیسیون بین وزارت خانه ای برسد. اعضای آن بر پایه ی حقایق تایید می کنند آیا طرف اجراکننده تمامی شرایط لازم از جمله در زمینه امنیتی را تضمین خواهد کرد یا خیر.
در زندان گوانتانامو ، بر اساس قانون بدون نظر دادگاه ، افرادی که مقامات آمریکا به تروریست بودنشان مشکوکند ، زندانی هستند. رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما پیشتر از قصد خود برای بستن آن تا پایان زمان ریاست جمهوری خود گفته بود ، اما جمهوری خواهان کنگره با آن مخالفند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала