ثروتمندترین فرد کره زمین روزهای کاری کارمندانش را به 3 روز در هفته کاهش داد

اشتراک
کارلوس اسلیم رئیس شرکت مخابراتی مکزیکی "Telmex" و یکی از پولدارترین افراد کره زمین، روزهای کاری کارمندانش در هفته با به 3 روز کاهش داد. به نوشته روزنامه "Metro"، این کاهش تغییر زمان کار بر روی دستمزد کارمندان تاثیر نخواهد گذاشت.

ولی در هر صورت این اقدام به اصطلاح کارمند پسندانه با نکات ریزی نیز همراه است. کارلوس قصد دارند با کم کردن روزهای کاری هفته، زمان بازنشستگی کارمندان را افزایش دهد.

او در این رابطه می گوید:

"با توسعه و پیشرفت تکنولوژی، مردم مجبور می شوند کمتر و کمتر کار کنند که این موضوع خوبی است. کسانی که کمتر استراحت می کنند و کمتر ورزش می کنند، زودتر پیر می شوند. پیری زودرس، بیماری، از دست دادن توان کار و غیره دقیقا از همینجا آغاز می شوند.

به عقیده ی من، باید اینطور باشد که کارمندان در سنین 50، 60 و یا 65 بازنشسته نشوند. آنها باید سالم و توانمند بمانند تا علم و تجربیاتشان را در اختیار نیروی کار جوان قرار دهند. برای این کار باید کمتر کار کرد و بیشتر استراحت کرد. 3 روز کاری در هفته کاملا کافی است."

بر اساس گفته های او، بخشی از کارمندان او از دوشنبه تا چهارشنبه و بخش دیگر از چهار شنبه تا شبنه کار می کنند. این موضوع توانست کمک شایانی به کاهش هزینه ها و استدام فعالیت دفاتر و همچنین حل معضل پارکینگ خودرو کند. او می خواهد تا کارمندانش زودتر از سن 75 سال اعلام بازنشستگی نکنند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала