جنجال آفریقایی سفید پوست

© AFP 2023 / Eduardo Munoz Alvarezساکنان نیویورک
ساکنان نیویورک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بدانید که هرگز دست از مبارزه در دفاع از حقوق بشر نمی کشم.

 در آمریکا  جنجالی پیرامون  ریچد  دولزال  مدافع حقوق آفریقایی های آمریکا در گرفت. خانم  دولزال 20 سال  در دفاع از حقوق ساکنان آفریقایی  آمریکا مبارزه کرد و خودش را آفریقایی  نشان می داد.  اما  معلوم شد که هیچ ارتباطی  با آفریقایی های  آمریکا ندارد.  او آمریکایی سفید پوست  با ریشه های  خانوادگی  چک و آلمانی است.

او ریاست  بخش  انجمن ملی  کمک به پیشرفت  ساکنان رنگین پوست در شهر « سپوکان» (ایالت  واشنگتن) را عهده دار بود.  او موهای خودش را  مثل آفریقایی ها فر داده بود و رنگ پوستش را  برنزه  کرده بود.  داستانی هم در باره دوران سخت کودکی   به علت رنگ پوستش برای خبرنگاران بافته بود.  وقتی حقیقت رو شد ، تصمیم گرفت استعفا بدهد.

او گفت که از سالهای کودکی خودش را سیاهپوست احساس می کرده است  که چیزی شبیه « فراجنسیتی» هاست که خود را جنس مخالف احساس می کنند.

دولزال در صفحه خود در « فیس بوک» نوشت:«  بدانید که هرگز دست از  مبارزه  در دفاع از حقوق  بشر  نمی کشم و برای  کمک  به همه   منتها سعی خودم را خواهم کرد.»

کورنل ویلیام بروکس رئیس انجمن ملی  کمک به پیشرفت  ساکنان رنگین پوست بنوبه خود  اعلام نمود که  اعضای  سازمان  که تحت رهبری  دولزال کار می کردند  متأسف و مأیوس هستند.  استعفای او نه با رنگ پوست بلکه جنجال رسانه ای در ارتباط است.

 مادر  دولزال  گفت:  این  وضع نشان می دهد که  دخترم تا چه حد  غیر منطقی  عمل می کند و از واقعیت دور است.»

پدر دولزال نیز  نظر مشابهی  ابراز کرد: «  بسیاری از کارهایش  بی معنی است. آدم نرمال  هرگز دست به چنین کارهایی نمی زد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала