آمریکا موشک های نشانه گیری شده به سوی روسیه را در اروپا یا آسیا مستقر می کند

© AFP 2023 / KIM JAE-HWANآمریکا موشک های نشانه گیری شده به سوی روسیه را در اروپا یا آسیا مستقرمی کند
آمریکا موشک های نشانه گیری شده به سوی روسیه را در اروپا یا آسیا مستقرمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشینگتن در حال بررسی امکان استقرار موشک های زمین پایه نشانه گیری شده به سوی پتانسیل هسته ای روسیه دراروپا یا آسیا است.

در گزارش ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که بخش غیرمحرمانه آن به دست خبرگزاری"آسوشیتدپرس" افتاده، در اینباره صحبت می شود.

خاطرنشان می شود که دولت آمریکا این تدابیر را پاسخی به عدم اجرای کامل قرارداد نابود سازی موشک های میان برد و دارای برد کوتاه از سوی روسیه (البته به نظر واشینگتن) می داند.

خبرگزاری"آسوشیتدپرس" یادآور می شود پیشتر  کاخ سفید سه گزینه را برای واکنش نشان دادن به نقض قرارداد نابود سازی موشک های میان برد و دارای برد کوتاه از سوی روسیه بررسی می کرد. گزینه اول ایجاد سیستم های دفاعی مضاعف، گزینه دوم استقرار موشک های نشانه گیری شده به سوی پتانسیل هسته ای روسیه دراروپا یا آسیا و گزینه سوم استفاده از سلاح هسته ای آمریکا علیه روسیه بود.

"آسوشیتدپرس" خاطرنشان می سازد بازگشت موشک های میان برد آمریکا به اروپا یادآور تیره ترین روزهای جنگ سرد است که متحداد واشینگتن در ناتو موشک های بالدار زمین پایه و موشک های بالستیکی "پرشینگ ـ 2" را در خاک خود مستقر کردند.

مسکو اتهام وارده از سوی آمریکا درباره نقض قرارداد نابود سازی موشک های میان برد و دارای برد کوتاه را رد می کند. میخاییل اولیانوف،مدیر اداره امور منع گسترش و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه در سخنرانی خود درکنفرانس بازنگری توافقنامه منع گسترش سلاح هسته ای این ادعا های واشینگتن را بی اساس نامید.  

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала