گزارش و تحلیل

تغییر مهلک

© AP Photo / Elaine Thompsonمغازه فروش اسلحه گرم در آمریکا
مغازه فروش اسلحه گرم در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسلحه آویزان بر دیوار حتما شلیک خواهد کرد.

 اسلحه آویزان بر دیوار حتما شلیک خواهد کرد. تحقق این قاعده در آمریکا توسط  اصلاحیه دوم تضمین شده است. در کشور  دائما صدای تیراندازی  شنیده می شود.  صدها نفر کشته می شوند و خیابان ها و  ساختمان ها  جایی برای بروز جنایات می شود.  اما آمریکایی ها می خواهند آزاد باشند که  به معنای دسترسی آزاد به اسلحه است.

 خرید اسلحه در آمریکا یک کار عادی است. ارائه جواز، کارت هویت، پول و یک بازرسی  کوچک. پس از این مراحل می توان سلاح را تحویل گرفت.  مخالفان چنین  آزادی هرازگاهی موضوع  تشدید  کنترل بر  خرید  و نگهداری اسلحه را  مطرح می کنند.  بعضی ها حتی  ممنوعیت کامل خرید سلاح را پیش می کشند.  اما طرفداران  دفاع از خود  مصرانه  تکرار می کنند  که تفنگ در دست  شهروند پیرو قانون جان او را در مقابل حملات دزدان و جنایت کاران نجات خواهد داد.  این افسانه  در اذهان شهروندان طبقه متوسط آمریکا خیلی خوب جا افتاده است.

سرگی میخائیلوف  کارمند علمی  بخش اروپا — آتلانتیک و پژوهش های دفاعی  انستیتوی  تحقیقات استراتژیک روسیه  در این خصوص گفت: اصلاحیه  آزادی اسلحه  توسط بسیاری از  محافظه کاارن آمریکا  بصورت نوعی سنگر ایده های محافظه کارانه درآمده است  — آمریکایی متوسط  که در خانه شخصی خود زندگی می کند،  از حق داشتن اسلحه برخوردار است.  گفته می شود،  انسان آزاد و مستقل  از نظر مالی  از حق داشتن اسلحه  برخوردار است  و این یک نوع  تکیه گاه روحی  برای اوست.  آنها در جایی در آنجا  از احساسات  آمریکایی های عادی استفاده می کنند.

تهدید جانی برای نظامیان آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایالات متحده - رهبر بازار اسلحه

بطور همزمان این  فکر  رواج می یابد  که اسلحه بخودی خود  نمی تواند باعث کشته شدن  شخص شود، از این رو بگذار در هر خانه ای وجود داشته باشد. اما جنایتکاری  که قانون را نقض می کند  باید شدیدا مجازات شود.  طرفداران  مسلح کردن ساکنان  نمی خواهند به این نکته توجه کنند  که دسترسی ساده به سلاح  به تیراندازی خواهد انجامید.

میخائیل سالکین  رئیس مرکز دفاع از حقوق بشر  مسکو گفت: قانون  نگهداری از اسلحه  سختگیرانه نیست. تپانچه را می توان  حتی در کنار وسایل آشپزخانه  نگه داشت.  بچه ها  در حال بازی با اسباب بازی می توانند  اسلحه ای را پیدا کنند که والدین آنها  در جای قابل دسترسی گذاشته اند.  موارد شلیک از این سلاح ها در مدارس  به ثبت رسیده است.

 نظارت بر نگهداری صحیح اسلحه در خانه  دشوار است.  ورود به  خانه آمریکایی  بر طبق قانون مربوط به «  ملک خصوصی»  مجاز نیست.  مسأله  فنی این موضوع نیز فعلا لاینحل باقی می ماند.

سرگی میخائیلوف در این خصوص گفت:  با در نظرداشت  رواج  عمومی  اسلحه، وقتی  هر  شخصی در خانه  خود، حال در گاو صندوق و یا  در کمد خانه  نوعی  تپانچه و یا تفنگ دارد ، بدشواری می توان  کاری کرد.  زیرا نمی توان تک تک سلاح ها را تحت نظر قرار داد.  بطور فیزیکی نظارت بر  چنین تعداد زیاد سلاح ممکن نیست.  دراین جا در اذهان مردم  و روحیات جامعه باید تغییراتی ایجاد  شود. آیا آمریکا در این راه قدم خواهد گذاشت، آیا  نیروی سیاسی برای انجام این کار پیدا خواهد شد.  نمی دانم، مطمئن نیستم.  فکر می کنم آنها با این موضوع به عنوان  یک شر ناچار کنار خواهند آمد.

  اطلاعات  تجارت غیر قانونی  اسلحه در آمریکا بخودی خود گواه رشد  « این شر» است.  زیرا در شرایطی که  هر انسان مطیع قانون  می تواند  بطور قانونی سلاحی بخرد،  هیچ چیزی مانع از آن نمی شود  که باقی افراد  این کار را با دور زدن  قانون انجام بدهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала