تظاهرات اعتراضی در آمریکا نسبت به قتل بی رحمانه یک آمریکایی آفریقایی نژاد بدست ماموران پلیس فروکش نمی کند

© AFP 2023 / Jim WatsonЧернокожие демонстранты на акции против жестокости полиции в Балтиморе
Чернокожие демонстранты на акции против жестокости полиции в Балтиморе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دومین روز است که اعمال اعتراض در شهر بالتیمور آمریکا بخاطر کشته شدن یک آمریکایی 25 ساله آفریقایی نژاد ادامه دارد

تظاهر کنندگان در برابر ساختمان اداره پلیس آن شهر راهپیمایی کرده و شعار دادند: "صلح بدون عدالت میسر نیست" و "زندگی سیاهپوستان نیز اهمیت دارد". فردی گری 19 آوریل، یک هفته پس از دستگیری در گذشت. پلیس ها او را در محله دارای درجه بالای گرفتند. ویدیو ای  که روند دستگیری گری را ثبت کرد نشان می دهد که او را چه جوری بلند می کنند و به مینیبوس حمل می کنند. دیرتر یکی از پلیس های درگیر در بازداشت گری گفت که بر اثر زخمی شدن فردی از ناحیه ستون فقرات 80 درصد گردنش پاره شد. گری را به بیمارستان برده و پس از عمل جراحی وی بیهوش شد و پزشکان نتوانستند زندگی او را نجات دهند.

جیسون داونز وکیل مدافع خانواده گری در مصاحبه با خبرگزاری "راشیا تودی" گفت:

ما یقینا می دانیم که گری یک جوان 25 ساله تندرست بود. او پس از دستگیری غیر قانونی مجروح شده و بر اثر برداشتن زخم وخیمی  از ناحیه ستون فقرات در گذشت.

این حقیقت از همه بیشتر سوال بر انگیز است که فردی در نزدیکی مستقیم محل  اداره پلیس دستگیر شده ولی از موقع دستگیری تا احضار اورژانس 40 دقیقه گذشت.

حقوقدان جیسون داونز سپس گفت:

اداره پلیس بویژه افسران باید پاسخ این پرسش را بدهد. یک پرسش دیگر هم هست که  به دادن جواب نیازمند است. کمیسر پلیس ادعا کرده که فردی می خواست که به او اسپری بیاورند. چرا کمک فوری پزشکی به او رسانده نشد؟ بایستی کمک پزشکی بی درنگی به او رسانده می شد. چرا وقت زیادی تلف شد؟

این فاجعه موجب انزجار بالای اهالی بالتیمور شد زیرا فردی بطور غیرقانونی دستگیر شد و دستخوش رفتار خشنی گردید. ظاهرا این اولین مورد این نوع نیست.

وکیل داونز این را تایید کرده گفت:

وضع همین است. مدت ها میان اهالی بالتیمور و پلیس بی اعتمادی هست. هلاکت فردی گری جواب این پرسش را می دهد که چرا جوان های سیاه پوست همینکه افراد حافظ قانون را ببینند رو به فرار می گذارند و  اگر شما فرار نکردید ممکن است  دستخوش آزار پلیس شوید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала