ایران Sputnik
سوچی
به سوچی - مروارید جنوبی روسیه، مکانی که مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 در آن برگزار می‌شوند، خوش آمدید

   

   

سوچی - شهر دریایی گرم و کوه‌های مرتفع برفپوش. ویژگی‌‎های منحصر به فرد اقلیمی و طبیعی، سوچی را به یکی از مهم‌ترین شهرهای ورزشی روسیه مبدل ساخته است‪.


نخستین اشاره در دستنوشته ها بسال 1641 می‌باشد که مربوط به ایولی چیلیبی، فرمانده نظامی و سیاح ترک است. مردم 350 - 400 هزار سال قبل در این منطقه ساکن شدند. این شهر در قرن نوزدهم پس از جنگ روسیه - ترکیه به یک شهر روسی مبدل شد‪.
امروز سوچی یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای روسیه است‪.
در سال 2007 سوچی به عنوان مکان برگزاری بازی‌های المپیک سال 2014 انتخاب شد. هنگام آماده کردن شهر برای برگزاری این رویداد بزرگ، صدها هزار کیلومتر جاده، ایستگاه‌های راه آهن، فرودگاه، سالن کنسرت، موزه و صدها هتل و مسافرخانه ترمیم و بازسازی شد‪.
©Sputnik/Mihail Mokrushin/ نمای مجتمع هتل ها در مرکز اسکی "روزا خوتر‪"
©Sputnik/Mihail Mokrushin/ نمای ساختمان موزه هنر سوچی
©Sputnik/Mihail Mokrushin/ نمای کلیسای سن میخائیل آرخانگل در سوچی
در سوچی هر فصل سال امکان تفریح وجود دارد: اگر مایل باشید، می‌توانید به پیاده‌روی و کوهنوردی بروید و یا قایق سواری و اسنوبوردسواری کنید. بالگردها علاقمندان را به بالای کوه های برفپوش می رسانند‪.

شایات ذکر است که کوه‌ها در فاصله یک ساعت راه از سواحل قرار دارند. به دلیل ساختار خاص، خود کوه‌های قفقاز مانع از جریان هوای گرم و مرطوب می شوند‪.

   

جاذبه های گردشگری
سوچی درازترین شهر روسیه (بطول 145 کیلومتر) و دومین شهر دراز جهان پس از مکزیک است‪.

گردشگران می توانند از معابد باستانی - دلمن‌ها یا میزسنگ‌ها و باغچه‌هایی که مساحت شان به 310 هکتار می‌رسد، باغ استالین، مرکز اسکی فوق مدرن "روزا خوتر" و دیگر جاذبه های سوچی دیدن کنند‪.

باغ معروف سوچی توجه خاصی به خود جلب می کند. در این باغ بیش از 1800 نوع گیاه عجیب و غریب از سراسر دنیا جمع‌آوری شده است. همچنان در این باغ انواع نادر حیوانات و پرندگان وجود دارد. اگر تصمیم گرفتید سوار تله کابین بشوید، می‌توانید از مناظر طبیعی - کوه‌ها و دریا- که از مرتفع ترین نقطه باغ دیده می‌شوند، لذت ببرید‪.
©Sputnik/Michael Mordasov/ ورودی مرکزی (روتوندا) به باغ سوچی، مکانی که در آن بیش از 1500 نوع درخت و درختچه‌ وجود دارد
©Sputnik/Michael Mordasov/ آلاچیق موریتانی در باغ سوچی، مکانی که در آن بیر از 1500 نوع درخت و درختچه‌ رشد می‌کنند
©Sputnik/Nina Zotina/ قوهای سیاه در پارک سوچی
©Sputnik/Nina Zotina/ باغ چینی در پارک سوچی
©Sputnik/Nina Zotina/ پلیکان (مرغ سقا) در حوضچه باغ سوچی
©Sputnik/Mihail Mokrushin/ خارپشت سفید، ساکن جدید باغ سوچی
پس از بازی‌های المپیک، سوچی به یکی از مهم‌ترین مراکز ورزشی روسیه تبدیل شد. امکان برگزاری انواع مختلف ورزش در ورزشگاه‌های سوچی یکی از خصوصیات اصلی این مرکز ورزشی است که از ابتدا طوری طراحی شده بود تا برگزاری انواع مختلف بازی‌ها در آن‌جا ممکن باشد. سوچی می‌تواند میزبان انواع مختلف مسابقات از هوکی و کرلینگ گرفته تا پرش با اسب و مسابقات خودرورانی "فورمول یک‪."

   

ورزشگاه "فیشت‪"
فیشت - ورزشگاه اصلی و بزرگترین ورزشگاه سوچی است که در آن مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 برگزار خواهد شد. در سال 2014 بیست و دومین بازی‌های المپیک زمستانی در سوچی برگزار شد. مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک در این ورزشگاه برگزار شد‪.
این استادیوم به افتخار مرتفع ترین قله بخش غربی رشته‌کوه‌ قفقاز نامگذاری شده است. "فیشت" به معنی "سر سفید" است، سقف این ورزشگاه شبیه یک یخچال طبیعی است‪.
©Sputnik/Nina Zotina/ ورزشگاه "فیشت" در سوچی
©Sputnik/Anton Denisov/ طلسم رسمی جام جهانی فوتبال 2018، گرگ "زابیواکا‪"
©Sputnik/Konstantin Chalabov/ ورزشگاه "فیشت" در سوچی
پس از بازی‌های المپیک، استادیوم بازسازی شد تا برای برگزاری مسابقات فوتبال مناسب شود. در حال حاضر در این ورزشگاه به گنجایش 45 هزار نفر، 5 هزار صندلی وجود دارد. در تابستان سال 2017 در این ورزشگاه سه بازی گروهی و مسابقات نیمه نهایی جام کنفدراسیون‌ برگزار شد‪.

در سال 2018 در جریان جام جهانی فوتبال در "فیشت" چهار مسابقه مرحله گروهی به تاریخ های 15، 18، 23 ،26 ژوئن و همچنان دو مسابقات 1/8 نهایی به تاریخ 30 ژوئن و 1/4 نهایی به تاریخ 7 ژوئیه برگزار خواهند شد‪.

در سال 2018 در ساحل معروف سوچی جشنواره هواداران فوتبال نیز برگزار خواهد شد‪.
جزئیات بیشتر درباره استادیوم

   

چگونه به سوچی برسیم
با هواپیما: فرودگاه بین‌المللی سوچی در فاصله 30 کیلومتری از شهر قرار دارد. این فرودگاه از امکان پذیرش 60 پرواز داخلی و خارجی برخوردار است. مدت پرواز از مسکو به سوچی 2 ساعت و 20 دقیقه است‪.

با قطار: از ایستگاه‌های راه آهن قازان و کورسک در مسکو روزانه دو الی چهار قطار به سمت سوچی راهی می شوند‪.

با اتوبوس: مدت سفر از مسکو 32 ساعت‪.