آغاز استفاده جنگنده‌های روسی از فرودگاهی در شمال شرق سوریه

© Photo / Olga Balashova/Press service of the Russian Defense Ministryآغاز استفاده جنگنده‌های روسی از فرودگاهی در شمال شرق سوریه
آغاز استفاده جنگنده‌های روسی از فرودگاهی در شمال شرق سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2021
اشتراک
جنگنده های روسی استفاده از فرودگاه قامشلی در شمال شرق سوریه را آغاز کردند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی ماهواره ای المیادین لبنان گزارش داد که جنگنده های روسی استفاده از یک فرودگاه در نزدیکی شهر قامشلی سوریه در شمال شرق این کشور در نزدیکی مرز با ترکیه را آغاز کرده اند.
به گفته منابع وی، جنگنده های روسی کلاس سوخو برای اولین بار در فرودگاه قامشلی فرود آمدند. منابع این کانال می گویند که هواپیماهای جنگی به طور دائم در آنجا باقی خواهند ماند.
به گفته آنها، بالگردهای نظامی روسیه روزانه از این فرودگاه برای پشتیبانی از گشت زنی یگان های زمینی پرواز می کنند.
بر اساس توافقات روسیه و ترکیه، پلیس نظامی روسیه و سرویس مرزی ترکیه گشت زنی مشترکی در شمال سوریه انجام می دهند. بالگردهای روسی بر فراز مناطقی در شمال سوریه نزدیک مرز ترکیه پرواز می کنند.
دو سال پیش، ارتش روسیه گزارش داد که بالگردهای رزمی و ترابری Mi-35 و Mi-8، سامانه‌های دفاع هوایی کوتاه برد پانتسیر-اس، مرکز کنترل، گارد زمینی و دفتر فرماندهی هوانوردی در فرودگاه قامشلی مستقر شده‌اند.
بر اساس اطلاعات رسمی، روسیه در حال حاضر در سوریه پایگاه هوایی حمیمیم در نزدیکی شهر لاذقیه و یک پایگاه لجستیکی برای نیروی دریایی روسیه در بندر طرطوس دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала