روسیه مدرن سازی سیستم فضایی موقعیت یاب خود را آغاز کرده است

© Photo / Roskosmosروسیه مدرن سازی سیستم فضایی موقعیت یاب خود را آغاز کرده است
روسیه مدرن سازی سیستم فضایی موقعیت یاب خود را آغاز کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
اشتراک
نیکلای تستویدف ، مدیر کل شرکت "سیستم های ماهواره ای اطلاعاتی" بنام رشتنیوف اعلام کرد که در روسیه ، طراحی ماهواره های بسیار بیضوی و کوچک سیستم موقعیت یاب "گلوناس" (GLONASS) آغاز می شود.
به گزارش اسپوتنیک ، سیستم گلوناس یکی از چهار سیستم ایجاد شده موقعیت یاب در جهان مشابه GPS آمریکایی ، BeiDou چینی و Galileo اروپایی است. این سیستم روسیه به ویژه برای اجرای موثر وظایف نیروهای مسلح اهمیت دارد. سیگنال های سیستم گلوناس از جمله در سلاح های با دقت بالا  هواپیماهای بدون سرنشین و برای فرماندهی عملیاتی و کنترل نیروها استفاده می شود.
استقرار شبکه جهانی گلوناس در بیش از سی کشور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2017
استقرار شبکه جهانی گلوناس در بیش از سی کشور
 تستویدف گفت "ایجاد بخش بسیار بیضوی در برنامه گلوناس در خصوص فعالیت های فضایی روسیه تا سال 2030 گنجانده شده است. قراردادی در حال آماده شدن است که  الزامات تاکتیکی و فنی برای این سیستم و ماهواره های آنرا تشریح می کند. امیدواریم تامین بودچه این کارها در سال جاری آغاز شود".
علاوه بر این، در چارچوب همان کارها  توسعه یک پلتفرم برای یک دستگاه کوچک مکان یاب در سال 2021 آغاز می شود.
پیشتر گزارش شده بود که شش ماهواره "گلوناس وی کا کا" ("Glonass-VKK")  برای پرتاب در 2023-2025 برنامه ریزی شده اما سپس این تاریخ ها به 2026-2027 تغییر کردند. یوری اورلیچیچ، معاون اول مدیر کل آزانس فضایی روسیه توضیح داد که در رابطه با راه اندازی ماهواره های جدید، دقت سیستم GLONASS به میزان تا یک چهارم افزایش می یابد.
همچنین درسناد  آژانس فضایی روسیه گفته می شود که پس از سال 2030 ، علاوه بر ماهواره های بسیار بیضوی مدرن VKK-M ، ماهواره های کوچک MNKA-M  و DKA،ماهواره های ثابت  GSO-M و ماهواره های  GLONASS -KM وارد گروه مداری پیشرفته  GLONASS خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала