روسیه: تصمیم ناتو درباره اخراج دیپلمات های روس غیرمنتظره نبود

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: تصمیم ناتو درباره اخراج دیپلمات های روس غیرمنتظره نبود
روسیه: تصمیم ناتو درباره اخراج دیپلمات های روس غیرمنتظره نبود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2021
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، تصمیم ناتو مبنی بر لغو اعتبارنامه کارکنان نمایندگی روسیه در ناتو برای مسکو غافلگیر کننده نبود.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور زاخارووا در این باره گفت: " طرف روسی 6 اکتبر به طور رسمی از این موضوع مطلع شد. این اقدام تعجب آور بود، اما غافلگیر کننده نبود. این اقدام بخاطر بی ملاحظگی صورت گرفته تعجب آور بود، چرا که هیچ توضیح رسمی ای ارائه نشد."
کاهش حق عضویت آمریکا در ناتو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2021
واکنش مسکو به اخراج دیپلمات های روسی از ناتو
پیش از این، ولادیمیر جباروف معاون اول کمیته بین الملل شورای فدراسیون روسیه اظهار داشت که مسکو ممکن است در اقدامی متقابل شمار کارکنان نمایندگی ناتو در روسیه را به حداقل برساند. پیشتر، ناتو تائید کرد که قصد دارد هشت نماینده روسیه در ناتو را اخراج کند، و تعداد نمایندگان روسیه را به 10 نفر کاهش دهد. ولادیمیر جباروف معاون اول کمیته بین الملل شورای فدراسیون روسیه در پخش شبکه تلویزیونی "راسیا 24" گفت:" ناتو در مسکو نمایندگی دارد، که در آن چندین افسر مشغول فعالیت هستند. به کاهش تعداد نماینده ها پاسخ متناسب خواهیم داد. روسیه کاملا حق دارد نمایندگان ناتو را به حداقل برساند." جباروف در مورد اخراج دیپلمات های روس افزود: "ده یا هجده نفر باشد، چیزی تغییر نمی کند." وی تاکید کرد که روابط روسیه و ناتو به قدری سرد است که نمی توان از توسعه روابط در آینده نزدیک سخن گفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала