آمریکا: علی رغم اختلافات بر سر اس-400، ترکیه شریک مهم ما در ناتو است

© AP Photo / Russian Defense Ministry Press Serviceآمریکا: علی رغم اختلافات بر سر اس-400، ترکیه شریک مهم ما در ناتو است
آمریکا: علی رغم اختلافات بر سر اس-400، ترکیه شریک مهم ما در ناتو است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2021
اشتراک
وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت، واشنگتن ترکیه را شریک مهم خود در ناتو می داند و با وجود اختلافات بر سر اس-400 به دنبال برقراری روابط با این کشور است.
به گزارش اسپوتنیک، وندی شرمن معاون وزیر خارجه خراجه آمریکا گفت که "ترکیه عضو با ارزشمند ناتو است. ناتو یک سازمان امنیتی است که به حفظ امنیت اروپا و جهان کمک می کند".
اردوغان بار دیگر تاکید کرد که ترکیه به خرید اس -400 ادامه می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
اردوغان بار دیگر تاکید کرد که ترکیه به خرید اس -400 ادامه می دهد
در دسامبر 2018  وزارت خارجه آمریکا فروش سامانه های پاتریوت به ترکیه به ارزش 3.5 میلیارد دلار را تأیید کرد. آنکارا در آن زمان خواستار همراه شدن این معامله با تعهدات جبرانی از طرف آمریکایی ها شداما مقامات آمریکایی این موضوع را به اختیار شرکت های تولید کننده واگذار کردند. طبق گزارش رسانه ها، منظور انتقال فناوری بود.
در آن زمان  ترکیه قراردادی با روسیه برای دریافت مجموعه هنگی اس 400 امضا کرده بود که در تابستان و پاییز 2019 تحویل داده شد. واشنگتن از آنکارا خواست سامانه های های روسی را به نفع پاتریوت کنار بگذارد، فروش جدیدترین جنگنده های F-35 به ترکیه را لغو کرده و بر اساس قانون CAATSA (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق اعمال تحریم ها) علیه رهبران مجتمع  صنایع نظامی ترکیه تحریم هایی اعمال کرد.
اردوغان در اواخر ماه اوت گفت که در ضرورت خرید دومین هنگ اس 400 از روسیه شک ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала